Vet besök

I tisdags var de dax för återbesök med nikki igen.
Dels ny röntgen efter benskadan.
Sedan uppföljning efter ormbettet.

Först lyssnade vet på hjärtat och de slog så fint o lät precis som de skulle.

Sedan sövdes hon och blodprov togs.

Vi röntgade benet och vet kollade plåtarna.
Han bekräftade att benet läkt som de skulle och hon nu är helt friskförklarad och får återgå till de normala igen.
Inga restriktioner, utan hon får göra allt!! Så de är bara o börja köra sa han.

Sedan läste han av svaret på blodprovet och alla värden var kanon!!

Så nu är nikkifis helt friskförklarad på alla områden :-D

Ja va har hänt mer senaste dagarna..

Idag körde vi in den sista veden o stapla o vedbon så nu är de klart.

Igår gipsa o spackla thommy de sista hörnet i sovrummet.
Tapeten kom upp idag.
Så nu är de bara några lister kvar så är vårt sovrum färdigt.

Medan barna sov middag idag mockade jag hundgårdar.
Grävde igen lite hålor.
De gräver inte för o rymma,
Utan hål mitt i och under kojor osv, krattade även så de blev fint.

Sedan mocka jag ur hönshuset o fyllde på med nytt spån.
Så pullorna fick så fint ;-)

På eftermiddagen blev de rygg & lite biceps på vital.

Vidar matar höns


Svettigt o mocka idag!

Lite kvällsgött till tvn.
Proteinpannkaka gjord på minimjölk, proteinpulver & ägg.
Toppat med stevia, kanel & jordgubbar.

Min natta fläta.
Men jag lyckas ju aldrig göra en inbakad på mej själv, den blir alltid utbakad!!

Bjuder även på en bild från senaste björnrundan..
Hundkörarsugen är ja, sommarn suger!!




2014-06-12 @ 22:31:05 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0