2014-07-09

Ligger på en filt på gräsmattan o solar.
De är ju verkligen inte jag.
Jag brukar aldrig ha tid för sånt.
När barnen sover passar ja alltid på o få massa gjort.

Men idag kände jag att ja redan grejat så de räcker så jag hade inget bättre för mej helt enkelt.

På förmiddagen var jag o barna ute och jag staplade all ved som låg på släpkärran. 
Så nu är all ved inne i vedboden inför vintern och vi har även kapat o klöve massa mer som nu är staplat ute o ligger på tork.

Medan Vidar låg för o somna inne målade jag alla lister (brädor) som ska upp i vårt sovrum.

Sedan vart Varga trött så nu ligger även hon inne o jollrar i sin säng, lyssnar på henne i barnvakten.

När barna vaknar ska ja hälla upp vatten i hinkar o badbaljan här ute så de får svalka av sej.

De är fördel o ha luftvärmepump nu på sommaren.
För satan va gött de är o kyla ner huset med 16gradig luft!!

Efter att barnvakten just tystnat för någon minut var jag tvungen att gå in och titta.
Och mycket riktigt, Varga sov så gott i sin säng.
Skönt att hon är så lättsövd!!
Hon somnar numer alltid helt själv på dagen, man bara lägger henne i sängen o går ut. De funkar 50-50 på kvällarna.

Vidar är jättesnäll mot sin syster. 
Förser henne alltid med leksaker.
Kramar o klappar henne mycket!!
De är ofta inne i Vidars rum o leker. Rätt som de är hör man "mmmm",
när man då kikar in i smyg så sitter han o klappar henne på huvudet :-)

Varga klättrar omkring!
2014-07-09 @ 12:32:42 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Malin Wederberg

Vad härligt att höra att Vidar tycker om sin syster så mycket :)

2014-07-09 @ 14:02:17
URL: http://darksess.com/
Postat av: Brittis

Vad duktig hon är som jobbar på med att lära sig krypa pch gå. Gullig rumpa :-).

2014-07-09 @ 14:35:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0