Mamma med dåligt samvete

Vidar har sedan i onsdags haft feber.
Den bara kom pang bom utan förvarning när Thommy åkte till Skellefteå givetvis.

Han börja feberyra på kvällen, gnällde, skaka som ett asplöv och fick 40-graders feber. Dagarna senare sjönk den iaf men han har ännu feber.

Inga andra fel, inge förkyld eller nått annat.
Han har slagit sej lite i huvudet, men har man hög feber antar jag man lätt får huvudvärk.

Han har kindtänder som börjat komma fram och sprickor i tandköttet, men ger de 40-graders feber? Och att sedan febern sitter i så länge?!

Så de här 6 dagarna har inte varit kul. Han bara skriker, gnäller & gråter. Äter minimalt, han tar typ 4-5 skedar sen skriker han rätt ut och ska ur matstolen.

Han ska även samsova med mig på nätterna, vilket är svårt när jag även måste amma lillan.
Så jag springer skytteltrafik mellan sovrummen, matar Varga och nattar om Vidar.

Vidar håller sej "glad" sålänge jag bär på honom på dagarna.
Men de är ju omöjligt att göra hela tiden.

Maten lagar sej ju inte själv, Varga kräver ju även sitt och vissa hushållssysslor måste göras och då kan jag inte ha Vidar på höften hela tiden.

Det ända som duger är film!!
Är inte film på skriker han nu när han är sjuk.
Jag börjar få fruktansvärt dåligt samvete att tvn måste gå så mycket här nu, men va ska man göra?!

Inte vill jag ta med honom ut och leka heller när han har feber.

Så fort febern är borta och tänderna nere får vi väll slänga ut den där nedrans tvn.




2014-01-13 @ 13:04:38 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Brittis

Om jag vore dig och alltså Vidars mamma skulle jag låta honom titta på tv nu när han är sjuk. Det är bättre att han är lugn och tillfreds än ledsen och orolig. Inte tar han skada av några dagars tv-tittande heller. Se bara till att han sitter en bit ifrån och att han ser på sådant som är för små barn. Vi mammor är experter på att skaffa oss dåligt samvete för allt och ingenting...hoppas lillen kryar på sig snart!

Svar: Tvn sitter på väggen så den blir en bit ifrån och de är Mumin eller Astrid Lindgren som gällt. Men nu har de gått bra med bara lite tv i
Ida Vähäsalo

2014-01-16 @ 09:47:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0