Fortsättning på äventyret.

Vi spenderade en natt i tältet.
Redan kl 21 tror jag att vi alla tre snarkade sött!
Vaknade till vid 22 tiden av att någon gick förbi utanför tältet, fnissade till o sa "godnatt".. Så jag antar att vi kanske snarkade där inne :-D

Varga sov jättebra hela natten.
Gnällde en gång, fick tutte o somnade om.

På morgonen var hon svår väckt.
Så trots att de var nära inpå nollan så sov hon så gott i tältet.

Söndagen bjöd på en tur med ett 19-spann siberian husky.
Nisse var snäll och lät mig följa med på deras träningsrunda.

19 hundar är måånga hundar!











Förutom att köra hund, var det såklart jättekul att få träffa både Nisse & Annika.
Och att få ta del av, lite av, deras enorma kunskaper.
Det är ju kanon att få tips från den bästa!! :-D

Men förutom besök hos Nordvikens kennel, vart det även de hela resans huvudsyfte var, nämligen att hämta hem några nya flockmedlemar. 

Bullen 


Selma


Segra


Efter plöjt 120mil med bilen på 2dagar, var det minst sagt skönt att rulla in på gården.

Borta bra, hemma bäst.
Hemma möttes vi av Mimmi & Rille.
Som kört hem min älskling Vidar, som redan somnat kvällen.



2014-08-31 @ 21:53:16 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Sys

Underbart! Som en minisemester ju :) Mimmi och jag ska bli arbetskompisar ju!! :) :)

2014-08-31 @ 22:16:49
URL: http://svasa.blogg.se
Postat av: Brittis

Men så liten Selma ser ut! Söta vovvar, allihop.

Svar: Hon är större än Segra, men va lite rädd i början, därav hållningen på bilden..
Ida Vähäsalo

2014-09-02 @ 15:23:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0