Birka

Lördag 26 juli gick jag o barna upp tidigt i vanlig ordning.
De fick frukost och kläder.
Jag packade diverse grejer o stuva in i bilen.

Fixade frukost till Thommy och väckte sedan honom.
Sa att han skulle äta o klä sej o sätta sej i bilen för vi skulle på utflykt.

När vi kommit en bit på vägen berättade jag att de här var en av hans födelsedagspresenter från mej.

Jag gav han lite ledtrådar efter vägen vart vi skulle..

Vi bilade till Enköping (typ).
För att sedan kliva på båten som skulle ta oss till vikingastaden, Birka.





Väl ombord fick barnen röra lite på sej efter den långa bilresan.
Varga kröp omkring och Vidar sprang och tjoade i gången.
Båtresan tog ca 1h.




Väl framme på Birka var Varga trött.
Så vi la henne i ena vagnen och Vidar satt i andra.

Den guidadeturen skulle strax börja.
Jag visste att Vidar inte skulle orka sitta still i vagnen så länge (1h).
Men vi följde med till de första 2 stoppen iaf.
Varga somnade så thommy och hon gick med på rundvandringen i fornlämningsområdet på ön.

Jag och Vidar tog en promenad upp på toppen. Så han fick springa fritt.
Sedan gick vi till stranden och badade.

När thommy och Varga kom tillbaks, gick vi en runda på vikingamarknaden.
Sedan till restaurangen och åt grillbuffé.

Tillsist gick vi till muséet och tittade, thommy köpte lite böcker och Vidar en glass.

Sedan åkte vi båten tillbaks till Enköping.













2014-08-04 @ 12:29:49 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0