Tredagarsfebern

Trodde jag var ett mer begrepp som man använde då småbarn får feber i ett par dagar utan några andra symptom och att det är något de kan få flera gånger.
 
Men tjii fick jag.
 
Efter att ha läst om det så är det väll högst troligt att det är det Vidar fått..
 
Det drabbar barn mellan 6-24 månader och orsakas av ett luftburet virus.
Det står även att nästan alla barn i den åldern blir smittade och att hög feber kommer snabbt.
De flesta barn äter och leker som vanligt.
De tredje-fjärde dygnet sjunker febern plötsligt och ersätts av blekröda utslag på magen.
Man får bara sjukdomen en gång, sedan är man imun.
 
http://www.1177.se/Vasternorrland/Fakta-och-rad/Sjukdomar/Tredagarsfeber/?ar=True
 
Känns som de stämmer ganska bra på Vidar då han var helt frisk igår kväll.
Och inatt när jag vaknade hade han 39grader.
Idag har han ätit alla mål som vanligt och lekt på golvet, fast varit trött och lite grinig.
Nu senast låg tempen på 39,9...
 
Inga andra symptom har han förutom febern, som gör han lite hängig.
 
Thommy skulle försöka ta ledigt sista timmarna imorgon och komma hem till Vidar så jag kan åka till barnmorskan.
Vill inte dra ut Vidar när han har så hög feber, då har han de bättre hemma..
 
 
 
 
 
2013-09-04 @ 18:27:00 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0