Ja blir såå trött!!

Hade ställt klockan på 05:45 imorse då bilen skulle in på verkstan.
Motorlampan tände sej strax efter vi köpt bilen och det var en ventil som skulle bytas.
Vi fick även ett brev hem om att bilar av vår modell och årsmodell skulle in och byta en annan del.
 
Så nu skulle den in och fixas.
 
Jag kan ju nämna att vi från början fått tiden den 1 augusti.
Men då ringde de samma dag och sa att delarna inte kommit än
(trotts att de gått en månad sedan de beställt dem).
 
Vi avvaktade men hörde inget från verkstaden på länge.
Svara i telefon verka de inte heller ha tid med.
 
En dag när jag var i stan, någon vecka in i september, gick jag in och fråga vad de höll på med.
Har delarna kommit?!!!
Då får jag ett förvirrat svar "Öh, jag har haft semester i 5 veckor och de här är min första dag! ..kan jag få kolla upp detta och ringa när jag vet hur de ligger till?!"
Ja de fick han väll lov att göra då och jag åkte hem ihopp om att han skulle ringa dagen efter ..typ!
 
Men när 2 veckor gått ringde Thommy bilfirman igen för att fråga om grejerna kommit!!!
Då får han till svar, ja er bil är inbokad kl 7 den 25 september..
Jaha!! Va bra att ni har informerat oss om detta då!! sa vi.
 
Thommy ringde även firman igår för att fråga om de verkligen skulle börja greja med bilen så tidigt,
eftersom jag och Vidar skulle fördriva tiden i stan medan de grejade.
Det hade ju vart onödigt att köra dit den till kl 7 om de ändå inte tar in den förns efter lunch.
Men jo då, bilen skulle vara klar senast kl 11 lovade dom.
 
Jag lämnade bilen tidigt imorse och blev uppmött av min bror för en promenad..
När kl närmade sej 11 så gick vi och luncha.
De skickar säkert att bilen är klar undertiden sa jag.
Men när klockan började ticka över 12 skickade min käre man och frågade om jag hämtat bilen än.
 
Nä det hade jag ju inte eftersom de inte hört av sej än att den skulle vara klar.
Thommy ringde till dom och nej, den var inte klar på länge och nu skulle de ju dessutom gå på lunch!
Thommy vart en aning aggressiv eftersom de sagt att bilen skulle vara färdig till kl 11 senast.
 
Brorsan behövde avvika och jag och Vidar knallade vidare på stan.
De började bli lite drygt eftersom både Vidar och jag tröttnat på barnvagnspromenad vid det här laget.
 
Framåt 13 tiden ringer bilfirman.
En tjej talar om att bilen är färdig, MEN de hände en liten olycka.
Den hade visst blivit lite bucklig bak och behövde en ny tid för att fixas till säger hon.
 
Jag går bort till bilfirman och då har tydligen mekanikern backat in i nått.
(Jag hoppas det var i hans egna bil).
Så tjejen skulle ringa en lackeringsfirma i stan för att boka tid att fixa vår bil.
Han på lackfirman ville komma och kolla hur mycket jobb det var innan de kunde boka in den.
Så vi väntade in honom och när han väl kom så flina han och sa att det är iaf 8 timmars jobb på bilen.
 
Tjejen frågar om jag vill ha en lånebil den dagen..
Ja jo det behöver jag ju ha!
Inte väntar jag i stan hela tiden..
Men sa jag, jag har ju ingen bilstol till Vidar i den..
Hon tyckte jag kan flytta över stolen bara..
Jaha, vet du hur långtid den tog att montera?!
Jag flyttar då ingen stol sa jag!
Hallå, det ska väll inte vara mitt bekymmer, jag har då inte ställt till nått i det hela!
 
Tillslut orka jag inte med dem längre så jag sa, vi ska ha en lånebil hursom helst sen får vi lösa resten sen.
 
Ja tänker nu iaf gnälla till mej någon typ av kompensation.
Jobbet de gjort idag gick ju på garatin så de kostade inget så de kan de ju inte bjuda på.
Men nått annat får de allt hitta på.
 
De tar ändå 45min in till stan, så bara att skjutsa dit bilen och åka hem tar ju i körtid 1,5h.
Sen ska den hämtas igen..
De blir ju 3-4h.
 
Sen bara krånglet överhuvudtaget!
Ja menar de va ju inte mitt fel att mekanikern missat vad ratten fyller för funktion!!!!
 
 
 
2013-09-25 @ 16:35:00 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Brittis

Vilken urdålig verkstad! Vet ni att man kan skriva omdömen på rejta.se? Se till att ni får kompensation...ni bör faktiskt inte betala något överhuvud taget,tycker jag.

Svar: Tänkt vänta lite med att lämna omdöme för att se hur de kompenserar oss först och hur smidigt lagningen går på måndag.. För visst en olycka kan ju hända så lätt, vi är ju inte mer än människor.
Ida Vähäsalo

2013-09-28 @ 15:19:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0