Helgen och lite höstsnack

Tomt i torpet..
Det har varit fullrulle här sedan fredag morgon.
Det är nästan så man pustar ut och känner sej liiite trött.
 
I fredagsmorse kom Vidars kusin, Algot hit och var här tills på eftermiddagen.
Sedan fick vi besök av Ida & John.
Vi lagade tacos och hade myskväll ute vid brasan i slogboden.
Sedan kom min lillebror hit också och var här över helgen och nu har jag nyss skjutsat honom till skolan.
 
De märks på Vidar att han är lite extra trött av att haft folk här i flera dygn.
 
Thommy körde hundarna igår en sväng.
Eftersom vi alla 4 inte fick plats att åka med, slängde jag in barna i bilen så åkte vi ut och kika lite.. :-)
 
Nu när Vidar somnar ska jag fixa det sista med linor och stång för att kunna köra 6spann.
De kommer dock behöva torka nått dygn innan de går att använda..
Men vi kör 4-spann så länge då..
 
 
Denna vecka har vi ett besök på BVC.
Det är Vidars 1-årskontroll, med läkarbesök och vaccination.
 
Helgen blir en mys helg med en tripp till marken i Storfors antar jag :-)
 
Och så hoppas ja på massa hundkörning såklart,
nu när vädret är rätt så okej (läs SKITNICE!)
Jag älskar den här årstiden!!
Ljuvlig luft ute, det är svalt, skönt & friskt.
Jag mår som bäst när man kan vara ute i den här skogs-höst-luften!
 
Det drar ihop sej mot Björnrundan också!! :-D
Men innan de ska bilen in på lagning, verkstaden har ju ännu inte haft tid att byta den där ventilen!
Men nästa vecka har vi äntligen fått tid.
 
Hundarna ska även iväg på sin årliga vaccination.
Sedan får de bli en Dala-tur!! :-D
Det verkar som vi får barnvakt till Vidar över dagen på Björnrundan,
så jag och Thommy kan köra hundarna de 3 milen utan att försöka underhålla Vidar samtidigt.
Tror det blir roligast för alla.
Vidar gillar att köra hund, men 3 mil kan bli lite långdraget när han ännu är så liten..
 
Nä nu är de knäpptyst i sovrummet, bäst att sätta igång medan han sover!
2013-09-16 @ 09:27:15 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0