Gårdagen och vagnträsket

Jahapp då har man en stor pojk här hemma numera då!! :-)
 
Vidar sov lite oroligt natten till igår så väl på morgonen ville vi inte väcka honom
med sång och presenter på sängen.
Istället fick han sova tills han vakande,
så när han började öppna ögonen och skruva lite på sej sjöng jag varenda födelsedagslåt jag kunde komma på.
Han blev jätteglad! :-)
 
På förmiddagen röjde vi runt här hemma,
lekte med hans nya leksaker.
Sedan lagade jag favorit maten, makaroner och köttfärssås.
Efter lunch åkte vi in till badhuset i Filipstad.
Vidar älskar ju att bada så det var uppskattat.
 
Han somna som en stock i bilen på vägen hem.
När vi kom hem bar jag in han i sin säng och han somna om direkt och sov en timma till.
När han sedan vaknade hade pappan kommit hem.
Då lekte vi allihopa på golvet ännu mer.
Tog en tur ner till tjärn med fyrhjulingen (Vidar älskar att åka!)
 
Väl hemma körde pappan runt honom på hans Bobby car och sedan satte vi oss,
Thommy i hallen och jag i köket, så fick han gå fram och tillbaka mellan oss med sin gåvagn.
 
Sedan blev de kvällsbad och gröt.
Det var en trött pojk som somnade i sin säng kvart över sju.
Jag hoppas han var nöjd med dagen!
 
Idag vaknade vi vid halv nio :-)
 
Sitter just nu och bläddrar runt bland lite barnvagnar på nätet.
Det ända vi egentligen behöver köpa innan bebisen kommer är en tvillingvagn/syskonvagn.
Jag vill ju kunna ta mej ut och få med mig båda barnen.
 
När jag tittar på begagnat ser de så risigt, skitigt och slitet ut.
Då känns de hellre som jag köper en helt nyvagn till samma pris (men utan att de är nått stort märke).
Liksom en sleten Emmaljunga för samma pris som en ny importvagn utan nått direkt märke,
då känns de hellre som man tar den nya varianten.
 
De kanske håller lika länge ändå, fast den nya åtminstonde är fräsch!
Nu behöver de ju iofs inte heller vara så att en billigare modell håller sämre, men ändå!
 
De är ju läskigt va mycket de tar för barnvagnar egentligen..
De är ju inte konstigt om en vagn skulle kosta typ 12 000Kr!!
Va fan?! Är den motor och fyrhjulsdriven eller va e de frågan om kan man ju nästan undra.
 
Vi köpte ju en ny vagn till Vidar.
Då hade jag sett ut en speciell vagn jag fastnat för.
Så hade jag turen att hitta ett "fotoex".
Den var ihop monterad och hade stått i ett rum där de fotat den till deras hemsida.
Så den hade aldrig stått i någon butik och blivit provad.
Så den vagnen var det ju jättebra pris på!
 
Den kommer vi ändå inte sälja än,
kan ju vara bra att ha om man bara ska ha med sej ett barn och slippa ha en dubbelvagn med sej.
Sedan vet man ju inte om de kan bli fler barn i framtiden, då kan ju vagnen va bra att ha kvar :-)
 
 
 
2013-09-10 @ 10:05:17 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0