Graviditetsvecka 34

Går in i vecka 34 idag.
Har nu på morgonen varit hos barnmorskan.
Mamma följde med idag då hon ändå jobbat natt i Storfors.
Vidar sov sig igenom hela besöket.
 
SF-mått: 30
Blodvärde: 135
Blodsocker: 5,1
Bebisens hjärtslag per min: 140
Total viktuppgång: + 5,4kg
 
Blodtrycket kollades aldrig kom jag på efteråt.
Antingen missade hon det eller så behövdes de väll inte kollas då.
 
Bebisen ligger just nu med huvuder neråt,
sin rygg pekar åt min högersida och fötterna är på vänstersida av min mage.
 
På nått sätt nojar jag lite över om bebisen skulle få för sej att komma tidigare.
Antagligen för de va stor risk för det förra gången.
Men nu handlar det mest om att jag inte skulle vilja ligga inne på sjukhus i ett par veckor.
Hur skulle de gå utan Vidar?!
 
Men nu är jag ju såpass långt gången att det inte är någon fara för bebisen så att födas.
Men de brukar väll kräva ett par veckors vårdtid iallafall.
 
Nu är det bara 3 veckor kvar tills jag får föda i Karlskoga.
De tar ju inte emot för tidiga förlossningar.
Fatta 3 veckor, va kort tid!!
 
Efter barnmorskebesöket tog jag Vidar i vagnen och gick till konsum,
skulle köpa lite kryddor och hårfärg.
När vi kom ut från affärn stod Thommys farmor på balkongen.
Så vi gick upp till henne på en fika :-)
 
Nu är vi hemma igen och Vidar ska strax få sin lunch.
Sedan ska jag för första gången i mitt liv försöka mej på att göra Gulaschsoppa! :-D
 
 
 
2013-10-02 @ 11:26:00 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hon missade! Det måste alltid kollas..

2013-10-02 @ 14:47:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0