2013-10-23

Har en gryta igång på spisen.
 
Hade fått för mej att grytbitar av fläsk inte behövde lika lång koktid som nöt för att bli möra.
Men tjii fick jag..
 
Har blitt endel köttgrytor här ett tag.
Vi äter vääldigt mycket kött i vår lilla familj.
Är väll lite miljöbovar där, tyvärr.
Men hoppas jag kompenserar det lite genom att vi köper allt annat ekologiskt om det finns.
Mjölk, fil, smör, gryn, frukt, grönsaker mm.
Och svenskt kött.
 
Igår kväll åt vi iallafall hemuppfödd och slaktad tupp.
Det var jättegott.
Inge segt alls, utan de var som kyckling man köper i affären.
Möjligtvis lite "köttigare", alltså de rasa inte isär lika lätt som "köpekyckling" men de va inte överhuvudtaget segt!
Jag berättade först för Thommy när han ätit upp häflten av maten
att de var hemodlad tupp vi åt (han hade alltså inte märkt någon skillnad).
 
Väntar besök av min storasyster och min gudson Algot.
Tänkte hon skulle få klämma lite på magen och säga hur den ligger och om den trillat ner nått..
Eller rentutav är fixerad?! :-)
De är bra med en barnmorska i familjen ibland.
Det känns iaf som magen sjunkit lite då de inte trycker lika mycket upptill längre.
Istället har det börjat ila lite neråt ljumskarna som det även gjorde med Vidar på slutet.
 
Igår hördes ett ganska högt knak inifrån magen.
Googlade och läste att det är knak ifrån bebisens leder man kan höra ut.
Har hört det 2 ggr innan, aldrig med Vidar.
 
Imorgon verkar min nya telefon komma.
Det vart lite strul med att flytta över numret, därav tog de en jäkla tid.
Men nu blir det hursomhelst ett helt nytt nummer snart för att nå mej.
Det blev enklast att lösa det hela så!
 
Bilder från idag graviditetsvecka 37 och vågen visade 6kg plus imorse:
 
 
 
 
 
 
 
2013-10-23 @ 10:56:00 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0