2013-10-10

Igår kväll var bilen hemma igen.
Thommy ringde igen under eftermiddagen och frågade om bilen.
De hade ingen aning hur de gick med den och ville återkomma.
 
Tillslut fick vi besked att vi fick hämta den vid 16-tiden.
Hade inte thommy ringt hade de garanterat inte hört av sej utan vi hade stått utan bil en 4:e dag.
 
Men nu är den hemma och jag har kontaktat företaget om allt krångel
och platschefen skulle göra en internutredning och återkomma till oss.
Vi får se va/om de ger nått..
Annars vet jag vart vi inte lämnar in bilen igen!!
 
Har slängt igång en tvättmaskin med bebiskläder i strl 50-56.
Uj va små de är!!
Och ändå satt de slappt på Vidar när han var nyfödd!!
Tänk va liten vi kommer tycka att den är..
Och va stor Vidar på bara några sekunder kommer att bli!
 
Idag ska jag och Vidar åka och handla mat,
nu när äntligen bilen är hemma!
Det började bli tomt i skåpen här..
 
När Vidar ska gå och lägga sej om en stund ska jag ut och mocka ur hönshuset.
Och fylla de med nytt spån.
 
Som det är nu verkar vi strax bli av med alla Faverollerna.
En stor tupp och 9 hönor.
Det var en tjej som hörde av sej som undra om vi hade några tillsalu,
så jag sa hon får ta rubbet.
Är så trött på dom och vill prova att byta ras innan vi annars avvecklar det hela med höns!
Men vi ger det en chans till, med Hedemora och värphybrider.
Fortsätter allt krångel så skippar vi det här med höns!!
 
Så förhoppningsvis kommer vi bara ha de 3 kycklingarna kvar om några dagar.
2 Hedemora och min Willyskyckling.
Sedan tar vi tag i att göra fler kycklingar av de sorterna till våren först.
Vill inte ha massa småkycklingar (som kräver mer jobb än stora) över vintern.
Nu har vi dessutom massa annat att fokusera på, som bebis och hundkörning!
 
Idag hade varit en bra dag att få bebis på.
Jag har hela tiden sagt att jag önskar att få en bebis 10/10.
Men det vill jag samtidigt inte heller ha nu.
Den behöver allt några veckor till för att bli färdig.
Men visst hade det vart coolt,
om inte annat praktiskt för Thommy att komma ihåg allas födelsedagar:
 
Vidar 9/9  Bebis 10/10  Mamman 11/11   :-D
2013-10-10 @ 08:05:12 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0