2013-10-01

Tisdagmorgon!
Vidar vaknade vid 6 tiden efter en lite orolig natt.
Alla har fått i sej frukost och pappan i familjen har åkt till jobbet.
 
De positiva är väll att vi iallafall får äta frukost ihop alla när Vidar vaknar såhär tidigt.
Fast han har ju egentligen inte sovit färdigt märker man,
men han har inte riktigt ro att somna om när han vaknar vid kl 6 heller.
Så nu är det väll dax för hopp i säng för Vidar igen.
 
I eftermiddag står hundvaccination på schemat.
 
Imorgon har jag tid hos barnmorskan på morgonen.
Det var nästan en månad sedan jag var där sist,
men nu ska jag börja gå varannan vecka fram till förlossningen.
Går enligt rutinultraljudet in i vecka 34 imorgon.
 
Men egentligen(?) går jag in i vecka 35.
Jag vet ju vilken dag "den" blev till.. (100% säker av flera anledningar!)
Fick även det datumet på KUB-ultraljudet.
 
För man kan inte få ett positivt graviditetstest innan man är gravid,
vilket jag isf iprincip fått enligt när jag blev gravid efter rutinultraljudets datum :-)
Men nu är det iallafall alltid det man ska räkna efter.
 
Vidar kom i vecka 39+0.
Skulle denna välja att göra det samma så är det inte allt för länge kvar..
 
Men som jag sagt till Thommy, denna gång går jag säkert över.
Den här bebisen verkar inte lika envis, bestämd och stressad ut som Vidar.
Sen har jag ju inte 2 miljoner sammandragningar per dag denna gång heller,
men iaf ett 10-tal.
 
Började känna av njurarna en natt när vi var uppe i stugan.
Vet inte om de är för vi har hårdare säng där,
de blir ju att klämma lite mer då.
För nu hemma har de gått bra hitills även om jag vid enstaka tillfällen känt av det lite diffust.
 
Det talar ju om att de börjar bli trångt där inne.
Det är lite jobbigt när det är för trångt för ens egna organ typ.
Så ja hoppas de inte blir njurstensanfall även denna gång.
Om bebisen ligger och trycker för ledarna så kan ju inte sånt som skulle passerat i vanliga fall ta sej förbi lika lätt.
 
Och stopp gör nått så fruktansvärt ont!!
Jaja, bara å vänta o se..
 
 
2013-10-01 @ 08:01:12 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0