Gravidmyter

Tänkte ta kol på några av dem:

Magens form avslöjar om det blir en flicka eller pojke.
Stämmer inte!
Min mage hade samma form båda gångerna och jag fick en av varje.

Bebisens hjärtslag/min avslöjar om det är en pojke eller flicka.
Hjärtljuden låg lika på mätningarna vid båda mina graviditeter och enligt skrönor borde de isåfall blivit 2 pojkar.

En snabb förlossning ger mycket komplikationer.
Behöver heller inte stämma.
Båda mina barn kom ut snabbt från första riktiga värken. 3 Tim 45 min för Vidar. 1 Tim och 10 min med Varga, varav bara 4min krystvärkar. Inga komplikationer eller bristningar trots de gick så fort!

Man mår mer illa under graviditeten om det är en tjej.
Mådde lika illa båda gångerna.
Spydde dagligen fram till nästan vecka 30, sedan "bara" till och från fram till förlossningen.


2013-11-19 @ 18:31:45 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: s p i n d e l t j e j e n

Jag spydde som en kalv fram tills de snittade mig akut i vecka 42 och det blev en pöjk ;)

2013-11-24 @ 19:59:42
URL: http://www.spindeltjejen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0