2013-11-02

Det är Thommys jobbhelg den här helgen, sedan på måndag går han på pappaledigt :-)
 
I torsdagskväll kom Ida & John hit och käkade på kvällen.
Vi pratade om hur natten och morgonen då de hade haft Vidar, hade gått osv.. :-)
Fick presenter, tom Vidar fick en Storebrorspresent <3
Usch, så bortskämda de blir våra små!
 
Det märks att Vidar är vääldigt förtjust i dem,
han ville upp och sitta i Johns knä hela tiden <3
 
Igår jobbade Thommy och min storebror kom på besök på förmiddagen :-)
 
Efter Thommy jobbat klart åkte vi till barnens Farmor & Farfar.
Oj så Vidar härjade, han älskar att busa med dom.
 
Sedan tuffade vi vidare mot Kristinehamn och skulle kolla på tvillingvagnen.
Vidar tvärslocknade i bilen.
Tro det eller ej, men vagnen gick faktiskt in i vårat mini-bagageutrymme!!!
..fast man måste ställa den på hägkant och med hjulen utåt, annars gick det inte.
Ska hämta den om ca en vecka :-)
 
Det blir en Brio double wave.
Den var inte lika stor och klumpig som jag förställt mej.
 
 
Fasta lufthjul så vi inte kör fast överallt här ute i skogen :-)
 
Efter vi kikat på vagnen åkte vi hem till mina föräldrar för att hälsa på och hämta vår andra bil som står där sedan förlossningen.
 
Vidar vaknade precis när vi kom fram och var väldigt trött den stunden vi var där.
Han fick äta sin kvällsgröt innan vi åkte hemåt.
Jag med barnen i kian.
Thommy körde lancern och åkte via Kristinehamn för att hämta upp sin syster vid tåget.
 
Varga gnällde några ggr på hemvägen så jag fick stanna.
Annars gick det bra.
 
Vi har inte börjat med napp till henne än.
Jag tycker det är bättre hon ammar när hon blir tuttsugen, så hon får i sej mat ofta.
Speciellt nu då hon är såå liten.
På måndag ska vi till BVC på första vägningen sedan hemgången från BB,
så vi får se hur det går då.
 
Idag ska jag prova att göra om Vidars sovrutiner på dagen.
Han brukar annars sova en gång på förmiddagen och en på eftermiddagen.
Men vissa dagar är det svårt att somna på eftermiddagen och då är han dötrött på kvällen istället och har svårt att hålla sej vaken till kl 19 då han ska gå och lägga sej.
 
Så idag ska jag hålla han uppe tills han ätit lunch och lägga honom efter den.
Så han bara sover en gång mitt på dagen.
Ska bli intressant och se hur det fungerar.
 
Varga är, som Vidar var, hittills en enkel bebis.
Hon äter, ligger och tittar en stund och sover.
Inga konstigheter alls.
Jag inbillar mej att hon är så nöjd iochmed att det finns så mycket mat till henne.
Hon äter sej mätt snabbt och kan sen ligga och bara vara nöjd i en "matkoma" och sedan sova.
 
I eftermiddag när Thommy jobbat klart får vi besök av Thommys lillasyster Cissi med pojkvän.
Tror de ville bada bastu.
Jag avstår denna gång..
Men tänkte Vidar skulle få vara med :-)
Sedan ska vi åka och hämta pizza i Filipstad.
Kände mej så osugen på att laga mat.
Så vi gör det enkelt istället.
 
Många undrar hur jag mår.
Och jag mår jättebra!
Visst lite trött, men de hör till!!
Eftervärkarna kändes knappt igår, så även de verkar ha gett med sej nu!
 
Magen ser annorlunda ut för varje dag.
Jag har lite småont i ryggen, då jag tror det är för jag har lite svårt med hållningen än.
Man är van att varit framtung och då har jag gått och svankat en längre tid.
Nu försöker man liksom hålla upp sej igen och då känns de lite i ryggen och även i magen.
 
Väntar ändå ett par veckor innan jag börjar träna,
det känns som träning nog än så länge att börja använda magmusklerna på ett normalt sätt igen när man reser sej osv.
Kände tom liiite träningsvärk i magen igår, trots att jag inte tränat den :-)
 
Inatt blev Varga 1 vecka :-)







 
 
 
 
 
 
 
 
2013-11-02 @ 10:31:12 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0