Tuppjakt och stolsjävel

När Vidar somna sin eftermiddagslur här förut tänkte jag att det var dax att montera nya bilstolen så jag kan tvätta och åka och lämna tillbaks den gamla här någon dag.
 
Jag tog manual och stolen under armen (eller nä inte under armen, den va på tok för stor för de) och gick ut.
Då började de såklart att regna..
 
Tupparna har precis kommit på att man inte behöver sitta i hönshuset och uggla hela tiden utan att man kan gå ut genom luckan.. Så alla tuppkycklingarna var ute. Jag tyckte de var dumt de blir blöta och kalla. Är heller inte säker på om de fattar hur man går in igen.
Så jag in i hönsgården och börja jaga tuppar.
Fick tag i en, gick till luckan och mata in han. Fick tag i nästa och in med den.
Nu vart de genast lite svårare att få tag i dem.. men får efter en stund tag i tredje tuppen och skickar in honom.
 
Krånglar länge för att få tag i de sista 2,
och då springer de 3 jag väl fått in, ut igen!!
 
Jag trodde de skulle bli glada av att komma in och gå och käka eller nått, men nä då, de skulle tydligen ut igen.
 
Gav tillslut upp tuppjakten..
 
Men kom sedan på den "geniala" idén..
Om man stänger luckan och bär in den via hönshusdörren kan de ju inte smita ut :-D
Så nu är alla inne och luckan stängd.
 
Så var det stolen också.. Följde alla de typ 50 punkterna i manualen och studerade nogrannt de 50 bilderna.
När alla punkter var genomförda så satt stolen vingligare än en dominobricka som står på högkant.
 
Vart förbannad och gjorde om alla steg typ 3-4 gånger till..
Utan något bättre resultat.
Ställde mej och svor en stund samtidigt som regnet fortsatte göra sej påminnt.
 
Gick in en stund och googla fram en monteringsfilm.
Hon i filmen gjorde alla momenten i omvänd ordning..
 
Jag gick ut och provade och de gick det ju helt plötsligt att spänna upp allt på ett annat sätt.
Så nu sitter den väll som den ska hoppas ja!
2013-05-08 @ 17:44:35 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0