Många bollar

Thommy har alltid pratat om att han skulle vilja prova att göra eget vin.
Jag har väll varit mer skeptisk till detta då jag hört att det inte ska bli speciellt gott.
 
Men nu har han samlat ihop 25 liter Björksav, de han saknade idag var socker..
Som han åkte in och köpte efter han jobbat..
Så nu är det hela igång, lite spännande och roligt är det ju också trotsallt.
Det är kul att göra massa saker själv.
 
Provar man inte heller, så får man ju inget veta..
 
 
Vi ska även till veckan dra igång en "sats" (får man säga så?) med kycklingar.
Ska bli kul att få lite mer liv där ute i hönsgården.
 
Men oj så tupparna växer!
De börjar bli stora nu..
 
Just nu är Thommy ute och håller på med projektet "utbyggnad".
Vidar sover sin förmiddagslur och jag håller på med lunchen.
 
I eftermiddag blir det hockeykväll här.
Sedan grill och bastu.
 
Jag misstänker att jag kommer vara den ända här som håller på de blåvita lejonen,
så man kan ju hoppas man slipper bli mobbad resten av kvällen och istället kan få pika de andra ;-)
Har alltid varit så att jag hållt på Finland, kommer nog alltid att vara, antagligen för man är Pappasflicka.
 
Pappas entusiasm smittade liksom av sig på mig.
Finland kommer ju liksom alltid vara speciellt för mej!
 
2013-05-18 @ 13:14:56 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0