Helgen som vart

Haft en bra helg.
I lördags åkte Thommy till bygghandeln och han tog Vidar med sig.
Då passade jag på att umgås med hundar och höns.
Hann även med ett städpass inne.
 
Påvägen hem plockade de med sig Vidars faster och hennes kille.
Så när de kom hem så gav hon Vidar lunch, sedan tog de med sig honom ut.
 
Jag passade på att klippa gräsmattan.
Fick inviga vår nya klippare :-D
Jag kommer aldrig tillåta att någon självgående sak införskaffas eller ännu värre en gräsklippare med gubbstol.
Nä, tacka vet jag vardagsmotion!!
Gräsklippning är ju huvudattraktionen med sommaren, right?!
Då ska de bannemej göras på riktigt ;-)
 
På eftermiddagen kom även Vidars farmor och farfar på besök.
Vidar var trött så de tog honom på en promenad.
 
På kvällen när alla åkt så satte jag Vidar i badbaljan.
Alltid lika uppskattat!
Sedan la sej pappan och Vidar i sängen och tittade på Emil i Lönnerberga.
Jag gick ut och städa hönshus och hundgårdar.
 
När jag väl kommer in tyckte väll Vidar att han inte sett mej på nästan hela dagen!
Så han sträckte båda armarna mot mej, la sitt huvud mot min kind och säger: MAMMA!!!
 
Visst har han sagt Ma-ma-ma eller mamma mitt i massa annat babbel förut.
Men nu kändes de verkligen att han vet innebörden av Mamma!
Underbart!
 
Igår var det Morsdag.
Även om Vidar är förliten för att förstå det fick jag presenter ändå.
Jag tycker Farsdag och Morsdag ska firas ändå!
Ja menar Thommy kan ju såklart också fira att han förhoppningsvis tycker att jag är en bra Mamma åt vårt barn!
Samma som att jag uppvaktade honom på Farsdag.
Även jag kan väll tycka han är en underbar pappa till Vidar (och vill uppvakta honom för det).
 
Jag fick en nattskjorta :-) som det typ står världensbästa mamma på och massa sånt.
Och en trädgårdsbok.
Den var riktigt bra, stod massa saker som jag funderat över inför våra kommande odlingar.
 
Igår åkte vi till mina föräldrar, firade min mamma och även min bror som fyllt år.
Jag gjorde ett litet eget arrangemang till henne.
Så fick hon även en jordgubbsampel.
 
 
Vi fikade där.
Sedan på kvällen åkte jag och min bror in till Kristinehamn och hämtade pizza till allihopa.
 
Det var mysigt!!
 
Just nu sover Vidar och jag har hunnit med alla bestyr jag tänkt mej medan han sov.
Som att laga en rejält lass mej fisk åt honom,
tagit hand om tvätt,
vart ute hos hönsen,
städat ur hans klädskåp på försmå kläder (de blev lite tomt!)
..måste åka och köpa mer kläder pt honom tror jag.
Storlek 68 är typ förtrångt nu, eller sitter väldigt tajt åtminstone
.
 
När han vaknar ska han få lunch, sedan åker vi in till badhuset i Filipstad.
 
Jag tror de stänger för sommar först nästa vecka..
Annars så får vi väll bara handla och åka hem.
 
 
 
 
 
2013-05-27 @ 11:36:00 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0