Förvirrad mamma

Inatt vaknade jag som en mycket förvirrad mamma!!
 
Har haft en underbar helg!
Lördagen blev trevlig <3 hockey, grillning, bastu & massa babbel.
Slutade senare än vad jag vart uppe på länge, då jag körde hem gästerna vid, halv ett ?
 
Fick ändå gå upp vid 7-tiden på söndagen då Vidar vakna.
 
Igår åkte vi och köpte mer byggmaterial.
Svängde in hos mormor och morfar (mina föräldrar) så Vidar skulle få i sej lite lunch.
Tack för du lagade lunch till Vidar, mor :-)
 
Sedan vidare hem, då Thommy skulle få bygghjälp.
Vidar fick även leksällskap han :-)
 
Sedan på kvällen blev mamman en aning trött tror jag.
Vi låg i sängen alla tre och tittade på Alla vi barn i Bullerbyn.
Oj så jag grina hela tiden.. De va ju så fint allt..
Även om jag sett filmen 1000 gånger förut.
 
När Vidar börja bli trött stängde vi av.
Jag la Vidar i hans säng.
Vi tänkte vänja han av vid vagnen iallafall när han ska somna inför natten.
Natten innan tog det ca 40 min att söva honom i sin säng.
 
Hur som helst la jag ner han i sin säng igår kväll.
Jag la mej själv brevid i min.
Inväntade att han skulle börja gråta relativt fort så man skulle få gå och vagga, buffa och stoppa om.
 
MEN, jag måste ha somnat själv direkt.
För sedan vaknar jag mitt i natten och undrar vart Vidar är?!
Minns inte att jag lagt han i sin säng, men jag har på nått sätt ändå koll på att jag inte liksom slutfört kvällen.
 
Letar i vår säng, ingen Vidar!
Letar i vagnen, ingen Vidar..
Känner lite halvpanik på nått sätt..
Somna vi ifrån filmen i vår säng, har han rullat ner i golvet?
Eller vart är han?
 
Ser strax därefter att han ligger och sover gott i sin egen säng..
 
Ja just det, jag la han ju där vaken..
Men sen då?
Somna jag..
Men han då?
Skulle han ha låtit minsta missnöjda ljud skulle ju jag ha vaknat när jag ligger 1 meter brevid.
Jag la ju ner en klarvaken bebis som lekte med sina fötter,
men förstår att han ändå måste ha somnat helt själv i sin säng.
 
Thommy var ju ute i köket när jag somna..
Men hade han fått gått och grejat med Vidar borde jag vaknat..
 
Skickade iallafall ett sms till han nu på morgonen, då han åkt till jobbet innan jag gick upp.
Frågade om han natta Vidar igår..
Fick ett "Va?" till svar.
 
Så de va en duktig pojk. Som för de första fixa att somna själv (har väll bara hänt i vagnen några få gånger förut) och dessutom nu i spjälsängen..
Han märkte väll kanske att mamma var för trött för buff och vaggning.
 
 
 
 
2013-05-20 @ 08:43:00 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0