En in och två ut

Vart en bra dag idag..
 
Jag och vidar åkte till Karlskoga efter lunch, handlade massa mat till oss och sedan vidare till Granngården och köpte mer spån till hönshuset.
Köpte även med en ny vattenautomat också.
Man ska inte ha grejer ståendes på golvet åt höns.
Hönsen lyckas hela tiden få i skit och spån i mat och vattenautomaterna.
 
Foderautomaten hängde jag i ett rep från taket häromdagen.
Vattenautomaten var inte gjord för det så nu köpte jag en ny som jag under eftermiddagen hängde upp.
Nu ska vi se om vattnet håller sej rent från morgon till kväll.
 
Medan jag var hos hönsen hörde vi ett kackel utifrån hönsgården..
Nog fasen kom det från uthuset.
Thommy tittar in och tror ni inte att därinne går den försvunna hönan och pickar!!
Jag som letat där inne hundra gånger typ.
Nu var hon iallafall där.
 
Vi bar in henne till hönshuset och hon åt och drack en liten stund,
gick sedan ut i hönsgården till de andra :-)
 
Nått mindre roligt var att 2 av tupparna blivit sämre.
Jag tyckte inte det idag längre var värdigt för dom.
De andra tre verkar *peppar peppar* vara pigga.
De sprang ju iallafall och jagade varandra i hönsgården och de äter osv.
Fast jag tvättar ännu ur ögonen på dem och har salva i.
 
Men de här andra 2 bestämde jag att vi skulle ta bort.
Ingen idé att plåga dem och eventuellt vänta ut att de skulle självdö.
 
Jag städade i hönshuset och sa sedan till Thommy att han skulle ta hand om de 2 tupparna.
 
Strax därefter kommer pappa och lillebror förbi.
Så pappa var istället med Vidar, medan vi gick till tupparna.
 
Thommy plocka fram påk, yxa & huggkubbe..
Ger mej påken och yxan och säger: Gör du.
 
Jag vet inte om de var för han själv ville slippa, eller för att han skulle se om jag våga.
Så jag gjorde och de va ju inga problem.
 
Nu när Thommy kollat in mej så "törs" han väll nästan gång.. :-p
Men så får man väll inte säga, han hade väll säkert vågat antar jag ..eller?
 
2013-05-31 @ 21:05:10 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0