Tisdag 12 mars

Igår var jag och Vidar på babysim.
Lika mysigt som vanligt.
Det finns ju inga grupper i Filipstad, utan de har bara avsatt tid på måndagar då man får gå dit med barnen.
 
De är alltid olika föräldrar där.. och väldigt få!!
Det brukar vara typ Vidar och 2 barn till, så man behöver inte trängas precis.
Sen finns det ju dessutom 2 ställen att vara på, "lagunen" och barnbassängen.
 
Vidar tycker om att bada så vi har det iallafall som en någorlunda stående måndagsaktivitet.
Det är kul att ha något att göra också.
 
 
Igår var andra gången på bara några dagar som Vidar somnade ensam inför sin förmiddagslur.
Alltså utan att man behövde gunga på vagnen.
Jag har säkert inte på en vecka nu heller behövt gungat honom på kvällen när han ska sova natten.
Utan han har ätit sej mätt, jag lägger ner honom och så har han bara somnat efter en stund.
Så det går helt klart framåt..
 
Inte för att jag har något emot att gunga lite på honom, men det är ju bra om han kan somna själv också, eller av att man bara sitter brevid och klappar lite på honom.
 
Har även kommit igång med smakisar åt honom, så nu kör vi på med grönsaker, sedan frukt, sedan kött och sen börjar vi väll med "rätter".
Jag har egentligen för min egendel inge bråttom med maten.
Men när han fick börja smaka nu runt 6 månader så visar det ju sig att han tycker allt är så gott och att det är så kul att äta och han är så nyfiken på de här med att äta!!
Så det känns som om han själv har valt att han vill börja med mat nu.
 
 
Jag har börjat min nedräkning till Finlandsresan!!
Det ska bli kul! Det var några år sedan jag var och hälsade på släkten sist. Det känns väldigt passande att ta det nu, iochmed att jag ändå är mammaledig.
Plus att de såklart vill träffa Vidar också.
 
Planerar även lite på kommande valpträff vi ska ha.
Som det är nu lutar det åt att den blir i slutet av april..
 
Finns mycket att se fram emot nu med andra ord :-)
 
 
Nu har Vidar vaknat och ska få lite potatis. Sedan ska jag vänta på att min kalopps ska puttra klart.. Är väll bara några timmar kvar :-P
Sedan får det bli en långpromenad efter lunch, in till Nykroppa kanske.. Blir iaf en mil totalt fram och tillbaka.
 
 
Imorgon har vi fått en ny tid till BVC och Vidars 6-månaders kontroll
Återkommer efter den..
 
2013-03-12 @ 10:36:11 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0