Packat och klart

Nu är det inte lång tid kvar tills vi reser :-)
 
Imorgon efter frukost kommer mamma och lillebror och hämtar upp mej och Vidar. Sedan åker vi hem till dem, packar in i bilen och inväntar pappa som jobbar till lunch.
 
Idag på förmiddagen har jag packat ner allt, ja förutom mina saker.. De ligger i en hög, eftersom väskan jag skulle packa mitt i stank brasa (sedan vår senaste grilltur) så jag slängde den i tvättmaskin och nu hänger den på tork.. Fast jag tycker fortfarande den luktar brasa, så eventuellt så kommer väll alla kläder jag ska ha med mig lukta brasa sen också.
 
Har även under förmiddagen blekt håret & gått promenad till Nykroppa och tillbaks :-)
 
Det finns en viss risk att det kommer bli trångt i bilen.
5 personer + packning + barnvagn i en kombi.
Ja vi får se hur de löser sej.
 
Jag har försökt att packa så lite som möjligt.
En ryggsäck med Vidars kläder, en ganska liten väska till mej samt skötväskan som "hyttväska och bil".
Man måste ju inte ha med sig allt, ja menar de lär ju finnas blöjor och schampo i finland också liksom..
Konstigt vore väll annars :-D
 
Ja sen ska ju såklart barnvagnen med, eftersom Vidar sover i den på dagarna och när man vill ut och gå.
På färjan tänkte jag bara ta bärselen. Blir så bökigt att krångla med vagn till och från bildäck..
Men snart är bärselen för trång. Det är precis så man får igen den om V har ytterkläder på sej.
Sen väger han väll närmre 8kg och den går till 10kg.
Man får dessutom rätt ont i trapz av att bära honom numera eftersom han är rätt tung.
Men det ger mej iallafall fria händer så jag kan bära väskan vi ska ha med till hytten också.
 
Ska bli kul att träffa Farmor, de va några år sedan sist..
Så det gäller att passa på att åka nu när jag ändå är mammaledig.
 
Eftersom blogg.se plockat bort MMS-funktionen kommer jag ju inte kunna blogga nått från mobilen, åtminstonde inte med några bilder.. Farmor har ju heller ingen dator, så det blir rätt tyst här tills dess att vi kommer hem igen skulle jag tro.
 
 
Skepp & Hoj!
2013-03-26 @ 17:37:57 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0