Rabarber och tänder

Helgen har innehållt lite av varje.
Igår förmiddag gick jag en promenad med barnen (vi hade lillebror här).
 
Sedan efter lunch tog vi en tripp in till Kristinehamn.
Åkte Masken med honom där.
Sedan gick vi en runda och kollade in marknadsstånden innan vi åkte hemåt.
 
Hemma blev de grillning.
Vi tappade även upp allt björkvin på flaskor.
 
När barnen somnat hade vi myskväll kan man väll säga.
Tända ljus, så satt vi vid köksbordet och spelade sällskapsspel.
Thommy drack av sitt egenbryggda vin, jag drack vatten :-D
Vi satt och bara pratade liksom ända tills klockan blev närmre midnatt (kändes typ som en första dejt eller nått) och vi konstatera att det var bäst att gå och lägga sig om man skulle få nån sömn..
Vidar har ändå sovit rätt oroligt nu någon natt..
 
Vilket även blev natten som var.
From att vi lagt oss och jag precis slagit igen ögonen började han gråta.
Han som inte sagt ett knyst från att han somnade vid 20 tiden tills det att vi la oss vid 00.
 
Han grät.
Jag vände på han.
Stoppa i napp.
Buffa lite osv..
 
Man lägger sej själv tillrätta igen, och strax därefter mer gråt.
Tar jag upp han i famnen slocknar han direkt.
Men jag ville ju inte gärna sitta så hela natten.
 
Nu är det definitivt tänder på g.
De små fyrkanterna man länge sett där nere, ser man nu som en vit miniprick utav.
Men den har ändå inte trängt igenom ännu.
Det måste ske precis närsom helst nu.
Så då får man väll vara lite gnällig och mammig.
 
Idag har vi varit ute massa.
Jag har bla skördat rabarbern.
Tog ungefär hälften (de största) och väntar ett tag till innan jag tar de andra..
Så nu ligger de paketerat i småbitar i plastpåsar i frysen.
 
Jag passade även på att baka en rabarberpaj på eftermiddagen.
Thommy påstod att rabarber är så äckligt.
Så jag tänkte övertyga honom om att han har fel..
Han har säkert nått minne från att han va liten och typ bet i en sur rabarber..
Hursom helst han tyckte pajen var sååå god.
Så nu är han omvänd :-)
 
Började även så lite ute.
Lök och ärtor är iallafall på plats.
Sedan tog jorden slut :-(
Får köpa mer..
 
I år sår vi bara lite grann har vi tänkt.
Så utökar vi nästa år.
Denna sommar ska krutet läggas på utbyggnaden av torpet först och främst.
 
Jag har också lyst äggen i äggmaskinen idag..
Är på dag 10.
Vill att de sista ca 11 dagarna ska gå snabbt!!
Man ser blodådror och en mörkt stor skugga röra sej där inne.. häftigt!!
 
Vidar sover nu..
Men inte natten dock.
Han somnade vid 18 tiden och ska ha ett grötmål till innan natten.
Men iochmed att han är lite kinkig nu vill ja inte väcka honom, vilket jag gjort för längesen i vanliga fall.
 
De senaste 2 dagarna har han bara sovit dagtid mellan 10-11 och 14-15 sedan vart vaken till han somnat natten vid 20.
Men trots de har han sovit dåligt de 2 nätterna.
Så nu känns de som han får sova då..
Han hade säkert sovit dåligt inatt oavsett, pga tänderna, så det är väll snällt att han får sova nu då medan han kan.
Vill inte bråka med honom just nu liksom.
 
Men ivanliga fall är de ju bara dumt att sova "middag" precis innan man ska gå och lägga sej..
Annars väcker jag han vid typ 18:30 så får han gröt vid 19:30 och sover natten sen vid 20.
 
På dagarna är han rätt tjurig/känslig, om man inte bär på honom då.
Han gnäller rätt mycket och säger ofta "Mamma!" med gnällig röst..
 
Ja hur natten blir återstår att se..
Har jag inte sovit en helt natt på typ 1 år, så vad gör väll ytterligare en natt liksom.
Man blir ju så van!
Man är trött just mitt inatta vid de tillfällen de krånglas, och när man ska upp på morgonen.
Men bara man klivit ur sängen så är det ju lugnt sen resten av dagen.. :-)
 
 
 
 
 
 
 
 
2013-06-02 @ 20:00:39 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0