Ännu en helg

Helgerna flyger iväg som vanligt..
 
Thommy åkte och jobbade tiiidigt igår morse, kom sedan hem och drog igång att isolera utbygget.
Såfort Vidar somnat sin förmiddagslur gick jag ut och började måla.
 
Först var vi inne på helt andra val av färger.
Men de känns nästan förbjudet att måla ett 100 år gammalt torp i nått annat än falurött..
Dessutom är ju uthuset rött och hundgårdarna blir röda, så så fick de bli.
 
 
Målade en stund, gick sedan in och började med lunchen.
 
Efter lunch tog jag en dusch och Vidar kom inkrypandes till duschen och ville minsann bada.
Så han fick hoppa i baljan brevid på golvet.
Rätt som de var får jag världens stöt i benet (fatta inte va de var först, kändes som någon bara sopa till mej) av vattnet och strax därpå kommer världens smäll..
 
Stängde av vattnet och konstaterade att det kom åska från ingenstanns.
Tur jag inte spolade vatten på Vidar just då!
Thommy hade varit ute och blixten hade slagit ner precis brevid huset.
 
Plockade genast upp Vidar ur baljan, tyckte inte de kändes bra att stå där inne bland allt vatten om de kommer massa ström från alla håll.
 
Sedan på eftermiddagen åkte vi på 25-års kalas för Thommys lillasyster.
Massa god mat och tårta :-D
Tur de va lördag ;-)
 
När vi kom hem på kvällen gick Thommy ut till hönsen medan jag natta Vidar.
Typiskt nog hade värmelampan gått sönder!!
Har fått lösa de provisoriskt med en vanlig stark glödlampa.
Va gör man liksom sent en lördagkväll?!
 
Vad jag vet är det bara typ granngården härikring som säljer lampor till den och de har väll inte öppet förns imorgon.
Får bli en tur då!!
Hoppas de går bra med den andra lampan så länge..
 
Nu är Thommy på jobbet.
Lite extra saker som behövdes göras där idag.
 
Vidar sover..
Jag har precis vevat ihop glass :-D
På en del lättkvarg, en del 4% matlagningsgrädde, vaniljarom, stevia 0kcal, 2 passionsfrukter.
Och varit ute och målat lite :-)
 
Till veckan går Thommy på semester.
Förutom allt vi ska ordna med här hemma har vi planerat in lite aktiviteter också.
Några ställen vi ska åka till osv, det blir bara dagsturer typ om vi ska hinna med massa här hemma och djuren :-)
2013-06-30 @ 11:49:55 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0