Upptäcka världen ur ett annat perspektiv

Vidar har kommit på va roligt det är att sitta upp och leka.
Men ännu kan han de inte helt själv mer än några sekunder, innan han välter.
Men bara man håller lite i tröjan eller en hand på ena sidan så funkar det kanon.
 

 
I söndags hade vi verkligen kvalitetstid.
Visst de har jag och sonen varje dag.
Men de kändes extra mysigt.
 
Han badar numera inne i duschrummet, eftersom han skvätter något fenomenalt.
 
Så fort han kommer i baljan går armar och ben i hundra och han skulle nog inte ge sej förns allt vatten i baljan är slut.
 
Jag stod i huvudändan av baljan och höll han, och hade liksom min kropp i dörrhålet halvvägs ute i hallen för att inte bli helt sjöblöt. Han skvätte och skvätte och efter kanske en kvart vänder han bak huvudet, som om han kom på "är jag själv här?!"
Han såg mej och skratta till och vände tillbaks huvudet och fortsatte att skvätta vidare.
 
När jag tyckte att han badat klart rullade jag in honom i en handduk, sedan satte vi oss på en pall framför vedspisen.
Vi satt där länge och väl med luckan öppen så vi kunde se hur fint det brann där inne och med Helen Sjöholms vackra stämma i bakgrunden.
Att han under tiden kissade igenom handduken så de rann ner i mina byxben gjorde inte så mycket.
 
Utan vi bara satt där i skenet av elden och njöt,
mina nerkissade byxor kunde vi faktiskt byta vid senare tillfälle
 
Nu till något mindre vackert:
 
Jag kanske har lite hål in till huvudet ändå? Har en konstig (ilande?) känsla in i pannan och ut mot örat typ. Känner mej faktiskt rätt påpucklad också kan man ju säga.
 
Jag tror jag har varit utan känsel i näsan. Eller utan känsel kanske är fel ord eftersom den har gjort och gör jävligt ont om man tar på den. Men den har nog varit bortdomnad också, för from igår kväll börja det pirra till i den som om den liksom vanliga känseln är påväg tillbaka.
 
2013-02-19 @ 09:50:46 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: S

Det är nog svullnaden som klämt åt nerverna :)

2013-02-19 @ 09:54:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0