Svar på kommentar..

Fick en kommentar på mitt senaste inlägg..
 
Postat av: Starck
"Känns det inte tråkigt att äta olika saker till middag och vid olika tidpunkter?
Jag tycker iaf att det är en gemensam stund man har tillsammans efter en lång dag, vill gärna dela den tillsammans med min respektive. Dessutom så försvinner så mycket "egentid" när man jobbar hela dagen och vill tillbringa tid med både hund och barn. Självklart vill man att sin partner ska göra det han/hon vill och att man stöttar det på alla möjliga sätt, men jag vet inte. Middagen är väldigt socialt viktig för mig, med tända ljus!"
 

Visst är det lite så, att det känns tråkigt att vi inte äter middag ihop.
 
Men det är det här som min mans hobby kräver.
Eller hobby kanske är fel ord, ..livsstil.
Att han är lycklig gör mej lycklig.
Det är hans dröm och då vill inte jag stå ivägen för den.
 
Visst hade det varit enklare om han haft något annat intresse, typ någon bollsport han utövade ett par gånger i veckan sen kommer han hem och lever "som vanligt".
Men nu är det inte så.
Så det är bara att gilla läget och göra det bästa av det hela.
 
Istället försöker vi mysa till det lite extra på lördagarna, då vi äter samma mat, tillsammans med tända ljus osv. Även om vi inte äter ihop på vardagarna, kan man ju ändå "varva ner" och prata om dagen som varit vid soffan eller vid köksbordet även om det inte är över en bit mat.
 
Visst, ibland kan jag sakna att ha det som förr.
Då jag överraskade med att laga olika maträtter och ha bordet dukat när Thommy kom från jobbet.
Eller att Thommy står vid spisen och lagar något som vi sedan gemensamt äter.
 
Men jag älskar det liv vi lever.
Ibland är jag rädd att jag bara lever i en dröm och att jag ska vakna upp och inte alls vara där vi är idag.
Jag kan inte klaga ett dugg på vårt liv.
Jag älskar min man, jag älskar min son, jag älskar våra hundar, jag älskar hur vi bor, jag älskar våra underbara familjer. Jag skulle inte vilja byta vårt liv emot någonting!!!
 
Jag beundrar Thommy för att han sliter så och lägger ner så mycket tid och engagemang.
Det är kul att se att han verkligen brinner så för något.
 
Men jag har väll helt enkelt inte heller världens enklaste hobby.
Den kanske oxå bör kallas för livsstil.

Att bo med 7 hundar är inte heller "bara".
Det kräver väldigt mycket tid, engagemang och kostar en heldel.
 
Men jag får väll säga att vi båda delar varandras intressen.
Jag är älskar att träna och Thommy älskar natur & friluftsliv lika mycket som mej.
 
Jag tycker vi får ihop de båda livsstilarna väldigt bra :-)
 
 
Jag bjuder på en bild på min man när han tränar posering:
 
 
Är det fler som har frågor så är det bara att skriva dem i kommentarsfältet,
är de seriösa frågot så svarar jag, antagligen :-)
 
 
2013-02-03 @ 18:53:45 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Anonym

Roligt när du svarar på frågor!
Något jag undrar är, du växte upp med samojeder om jag fattat rätt? Hur kommer det sig att ni valde att skaffa Malamute? Vad har den rasen som lockar? Tänkte i jämförelse med grönlandshund, husky, samojed..dessa polarraser :) Har ni nån gång ångrat ert val av ras eller antalet hundar? Ser ni något problem med hundarna med tanke på tid sen lille Vidar kom till jorden? :) Har maken dit växt upp detsamma som du med hundspann osv? Eller har du fått honom intresserad?

2013-02-03 @ 21:29:01
Postat av: Anonym

Nu glömde jag, Lisen var frågan ifrån.

2013-02-03 @ 21:29:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0