Uppe med Tuppen

Imorse vaknade Vidar tidigt, han började gnälla vid 6-tiden, sedan lyckades han inte somna om..
Så vi fick snällt kliva upp, eller ja vi låg och drog oss till 7 iallafall.
 
Nu har han nyss fått frukost och gör sina morgonbestyr, typ:
Krypa till skohyllorna i hallen, ställa sej där och kasta iväg alla skor.
Rota ut "sina" lådor och skåp i köket och sprida ut allt i hela köket.
Krypa in i sovrummet och ställa sej och tömma ur mitt nattduksbord.
 
Igår målade vi de där sista störande grejerna på huset.
Thommy målade sista omgången rött högst upp längs långsidan på baksidan huset.
Jag målade de 2 sista fönstrena och vindskivorna på utbygget.
Så nu är nog allt som är nytt på huset målat.
Jag klippte även gräsmattan.
 
Nu återstår att byta vindskivor på båda sidorna och måla.
Sedan ska toppen på huset, de som blir vid balkongen, tilläggsisoleras och spikas ny panel och målas.
 
Men idag är det regn här.
Så idag får det bli ett annat projekt från att-göra-listan.
Uthuset ska städas ur.
Skräpet ska slängas på skräphögen och allt annat ska hängas upp osv.
Så jag hoppas att vi i kvällningen kommer att kunna parkera bilarna där inne.
 
Det var toppen när vi flyttade hit, att kunna ha allt byggmaterial och alla saker där inne under tak medan vi kom iordning. Men nu ska de fixas så vi kan använda de till de som de är tänkt för :-)
Dvs alla fordon :-)
 
Sedan har vi tänkt att när vi ska ha kalas så kör vi ut bilarna och dukar långbord där inne :-)
Då är man ju skyddad med 3 väggar och tak och behöver inte vara rädd för regn.
 
Nä nu ska jag kolla ugnen, håller på att baka lite inför kommande 1-års kalas.
Usch jag är ingen "bakmänniska", alltid är det nått moment på varje grej som inte riktigt blir som de ska
och som jag försöker rädda upp på ett eget påhittat sätt..
Tur man inte jobbar som bagare iaf!!
De hade inte vart min grej!!
 
Idag går Thommy på 2 veckors semester igen!! :-D
Hoppas vi kommer komma såbra iordning med allt nu så vi bara kan njuta av hösten och vintern sen!
 
Imorgon blir det ett besök hos barnmorskan.
Mäta magen, lyssna på hjärtljud osv..
Återkommer med hur de gick..
 
2013-08-11 @ 08:38:00 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0