Tillsatt socker förbjuds

..är en liten dröm jag har.
Eller att det inte ska användas i så stor omfattning åtminstone och produkter de "spär" ut med mängder av socker ska märkas tydligt samt fler osockrade alternativ erbjuds.
 
Tror att både depressioner, psykisk ohälsa och fetma skulle minska kraftigt.
 
Vidar har sedan tre nätter tillbaka vaknat vid 5-tiden och har svårt att somna om, fast han är trött.
Jag tror det är för det händer så mycket nu.
Igår stod han utan stöd långa stunder.
Han nästintill springer fram när han håller sej i saker osv.
Sedan tror jag det är ett stort antal tänder som är pågång uppåt.
 
Första delen av natten sover han väll bra för han är så trött, men framåt morgontimmarna då han är någorlunda utvilad blir det svårare och han bökar och krånglar, fast han fortfarande är trött.
 
Imorse tog jag upp honom, jag la mej på rygg och hade Vidar på min mage, mage mot mage.
Jag strök han över ryggen och han "mmmmmm":ade och somnade om så gott direkt.
Men, när jag är gravid har jag jättesvårt att ligga på rygg ensam tillochmed.
Det är som all "strömtillförsel" stryps och jag mår illa.
Med en 10kg Vidar uppepå de också går de ännu sämre.
Thommy fick prova att ta honom på bröstet men då skrek han som en tok, så de dög inte.
 
Vid 7-tiden gav jag upp och nu är vi uppe och har ätit frukost.
 
Vidar fick en smörgås (osötad!)
Ingen sirapslimpa här precis.
Och till det gjorde jag hemmagjord yoghurt.
Mixade a-fil (osötad), kvarg (för att få de lite tjockare), banan (för att få upp sötman) sedan smaksatte jag med persika och färsk annanas.
För att göra yoghurten lite mer mättande mixade jag även i havregryn, linfrön och sesamfrön.
Vidar älskar när jag gör yoghurt.
 
Nu ska jag ut till hönsen och se hur de går med deras förkylning.
Sedan in och rulla köttbullar som ska stekas till lunch.
 
I kväll kommer min storebror på besök :-)
Han skulle komma efter jobbet så jag lovade honom kvällsmat.
Vi får se vad de blir för nått..
 
Igår gjorde Thommy hemmagjord glass till Vidar som han ska få smaka idag.
Det blev isis.
Han mixade nätmelon och kiwi som han sedan hälle i plastformen..
Inget sockerskit i alltså som du får om du köper i affärn!
..än så länge.. Ska nog försöka sätta stopp på de där på nått sätt...
 
 
 
 
 
2013-08-13 @ 07:35:39 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0