Sov-krångel

Vidar har väll mer eller mindre alltid sovit bra om nätterna sedan han föddes.
Bortsett från några få perioder av dålig sömn..
Oftast kommer de stötvis ungefär max en vecka åt gången.
 
Senast var när de första tänderna ploppade upp.
Då gnälldes de till och från ett par nätter i streck.
Sedan dess har han sovit som en stock.
 
Men denna vecka har en ny "gnäll-period" så att säga kommit.
Han somnar på typ 5-10min på kvällen själv efter vi sagt godnatt och pussat honom.
Sedan sover han som en stock från 20-tiden fram till 4-5..
Möjligvis att jag gett honom nappen en gång däremellan om den kommit bort bland filtar och kudde..
 
Men nu senaste nätterna när han vaknat vid 4 är han jätteledsen & jättetrött.
Det är som om han inte kan komma till ro och har kli i hela kroppen.
Ögonen blundar men kroppen kryper runt, ålar, vrider sej och slänger iväg åt alla möjliga håll och han bara gråter.
Någon natt försökte jag i säker en timma, men framåt halv 6 åkte tvn på och han satt i sängen och såg film en stund.
Sedan gick vi upp åt frukost och han somnade sedan igen och sov 2 timmar.
 
Har jag han i famnen och gungar honom, ligger han och stirrar ut i ingenstans och är nöjd.
Men, det tar en sånn tid innan han somnar om.
Han bli arg när jag måste byta ställning.
Imorse guppade jag kanske 30min, sedan somnade han och vi sov till 7:30 och de vaknade en pigg och glad pojk.
 
Men det är jobbigt att guppa en 10kg pojk kl 4 på morgonen med en gravidmage i vägen.
 
Antingen beror det på hans hand som kanske är öm nattetid efter en dags krypande..
Eller så är det kanske fler tänder på gång.
Men han har faktiskt varit halvgnällig på dagtid också denhär veckan..
 
Nu räknar jag ner, om någon natt måste väll ordningen vara återställd igen!!
Annars ploppar väll bebisen ut snart tror ja!
2013-08-30 @ 10:11:30 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0