Min förmiddag

När Vidar somnat klädde jag mej och gick ut till vedboden.
Staplade veden som låg i en hög på golvet, så nu kan man gå in där igen
 
 
Sedan kopplade jag på släpkärran och åkte en runda på gården och slängde på diverse gamla brädor och annat som låg och skräpade och slängde på våran "Eldahög".
 
Sedan en ny runda och slängde upp massa pinnar på kärran.
När Vidar somnar sin eftermiddagslur tänkte jag gå ut och börja kapa upp de..
 
 
 
Nu börjar "skräphögarna" minska här på gården.
När vi flyttade hit dumpade vi ju bara alla prylar, byggmaterial, gamla hundgårdarna osv i olika högar runt om på gården.
 
Nu finns inte mycket kvar av de..
De mesta har vi återanvänt när vi byggde nya hundgårdarna, hönshus mm..
Och resten ska nu bli till slogbod eller slängas typ.
 
Skönt att de snart kanske inte ser ut som man kommer till en soptipp längre när man kommer hit.
Så börjar man ju tänka att de är skönt att bli av med högarna inför vintern, så de bara är att ploga fritt utan att köra på en massa bråte :-)
 
Thommys början till Slogbod:
 
Det ser ut som om regnet hänger i luften.
Oavsett så ska vi grilla ikväll..
 
Men beroende på hur/när Vidar sover eftermiddag och om det är uppehåll kanske de blir en kortis tur med hundarna.
Det är svalt idag :-) så en kort runda hade suttit fint om han inte vaknar allt för sent..
Men som sagt, de beror på när Vidar vaknar och om regnet håller sej borta..
Annars får de väll bli en bastu i regnet istället :-D
2013-08-16 @ 14:19:00 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0