Seg lördag

Vidar har sovit sin andra natt i sin egna säng och verkar trivas riktigt bra.
Imorse när han vakna la han sej på mage och sträckte på sej så han kunde se oss över spjälskyddet, så han vet ju att vi ligger där iallafall.
 
Det känns lite skönt för en annan att man kan röra sej fritt i sängen igen, och inte ligga stel som en pinne och ha täcket på trekvarten för att inte dra de över Vidars huvud.
 
Ja menar gosa med han kan jag ju göra när jag vill.. Eller så lyfter jag ju över han till mej på morgonen när vi är vakna så man kan morgonmysa :-)
 
Idag har jag gjort en ny rätt till Vidar och fryst in i portioner. Det blev ris och en köttfärssås.
Ja läste inte på om lök är okej. Men jag rev ner pyttelite av en gullök som fick koka med så länge så de bör väll vara okej. Det blev även morot och tomat i. Får se imorgon lunch vad han tycker om det.
Men jag kan inte tänka mej att han tycker något annat än: Mums!
 
Thommy är lite down så att säga.
Deffen börjar ta ut sin rätt.
Han har ingen ork (fast gör saker ändå) och är liksom matt och pratar inte så mycket.
 
Imorse försökte jag komma med massor av förslag som kunde pigga upp honom.
Som tex att vi kunde skaffa barnvakt och gå och se en bio.
Eller att han kunde ringa några av de andra på gymmet som också deffar och poseringsträna ihop med dem.
Fettmätningarna och poseringsträningarna vet jag ju att de piggar upp.
Då brukar han vara extra peppad i några dagar.
 
Jag fick till svar att han inte hade tid med nått..
Han skulle mocka hundgårdar hela dagen..??!
 
Dagen kom ändå och han har inte alls mockat hela dagen. Nä, istället har han varit och jobbat och flyttat vår bastu, som stod tillfälligt på parkeringen, till sin rätta plats och vågat in den.
Till sommaren bygger vi trädäck runt den :-)
 
Nu har han dessutom åkt till gymmet iallafall och tränar posering.
 
Jag förstår att det är jobbigt för Thommy. Han är ständigt hungrig och äter samma mat hela tiden. På Tv visas inget annat än folk som äter / lagar mat / eller mat och godis reklamer.
Halv åtta hos mej varje dag flera gånger, det är Mästerkock, Mat-Tina, all reklam om hamburgare, godis mm.. Allt verkar kretsa kring mat.
 
Jag gjorde en liten pepp-bild åt han när han var och jobbade.
För det händer faktiskt grejer av all dieting..
 
 
Trots att han gått ner ca 7kg på högerbilden så ser han ju större ut på högerbilden än den vänstra där han vägde +7kg.
Det är skitbra!!
 
Det syns även att han tränat posering, då han säter posen väldigt mycket bättre på den högra bilden :-)
 
 
 
Winners never quit and quitters never win
 
2013-04-06 @ 16:40:40 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0