De blev en bil

Vi tog bilen igår!
Vi gick på mitt spår, tillslut..
 
Jag tycker att en bil är något man ska ta sig från punkt A till punkt B med.
Den ska vara praktisk för ens behov och såpass ekonomisk en bil kan vara.
 
Så tyvärr Thommy, du får leva ut din manlighet på något annat sätt än med en vräkig bil.
Ja menar, nog finns de minst 1000 andra saker som är roligare att lägga pengar på än bränsle..
 
Nu blev det en hög, 4-hjulsdriven, med dragkrok, relativt bränslesnål dieselbil.
Den var ändå inte slö. Så de blir perfekt..
 
Lägger inte in någon bild, eftersom jag inte har någon.
Men det blev en Sportage -09 (alltså gamla karossen) som gått 4000mil.
Den blir nog kanon åt oss.
 
Hade vi köpt en årsmodell nyare som gått detsamma hade man fått ge typ 100 000kr mer.
Det tycker inte jag är värt för nya modellen.
Den nya känns mer som en stadsbil.
Medan den här blir lite mer fyrkantig o ser lite mer robust ut, tycker jag!
 
Så nu inväntar vi att wafab ska ringa och meddela när de har tid för rekond,
så vi vet när vi får hämta den.
 
Blir gött med 2 bilar igen.
2013-04-24 @ 10:56:48 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Malin Wederberg

Snygg bil!

2013-04-24 @ 19:14:52
URL: http://darksess.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0