Bilbarnsstols-träsket

Har länge skjutit på de här med att ordna ny bilstol till Vidar. Men satte mig idag och läste tester och i forum och tittade på bilder och valde tillslut.
 
Det är snart dax att lämna tillbaks Vidars babyskydd så då måste vi ju ha en ny här hemma.
 
Det är lite svårt iochmed att vi inte är hundra på vad vi ska köpa för bil.
Det är i nya bilen som stolen kommer att monteras. Men vi vet ungefär vilka vi väljer på så att..
Det står att den här iallafall ska passa i en Lancer (som vi har nu) och andra bilen kommer ju inte att bli en mindre modell så det borde vara lugnt.
 
En viktig funktion jag ville ha är att ryggstödet ska gå att justera under körning.
Så om han somnar kan man lätt fälla ner honom. Eller fälla upp i mer upprättläge när han vill titta ut.
Flera av modellerna gick lutningen på stolen nämligen bara att justera under montering och så vill jag inte ha!
 
Jag valde mellan 2 stolar, men det som fick mej att bestämma mig var att den ena var någon mindre och höll till 25kg istället för 18kg. Den här fick ett snäpp bättre i betyg än den andra, iallafall i det testet som jag gillade mest.
 
 
Bilbarnstol test Maxi Cosi Mobi
2013-04-19 @ 10:58:48 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0