Veterinär, bad & promenad

Var på återbesök med Divine hos vet igen..
Äntligen ska de nu vara bra! Bölden är läkt och äntligen så fanns de inte längre mängder med "cement" i analsäckarna, de va så gott som tomma. Så ingen mer medicin nu. Skönt!!!
 
Igår åkte vi och hämtade hem nya badkaret! De blev toppen. Visst de är mycket mindre än de förra, men de var ju de som var själva grejen med hela bytet. Nu kan man tappa upp de på 20-30min och varmvattnet räcker liksom direkt, man behöver inte fylla de i omgångar. Så igår hade vi premiärbad :-D
Vi har tänkt köpa något att ställa brevid de, eftersom de blev plats över nu liksom.. Typ en palm och kanske en liten handdukshylla/byrå eller nått sånt.
 
Jag tänkte ta min förkylning och Sila och gå ut på en promenad. Får väll bli halsduk och vintermössan på, för jag vill verkligen bli frisk, men jag orkar inte sitta inne hela dagen. Ute skiner solen, fast de blåser som satan.
Blinken (båten) är halvt på rymmen som vanligt! Jag fattar inte hur den lyckas.
Nu satt den med wire och en karbinhake fast i en ögla på bryggan plus i en boj bak. Nu när jag tittar ut har den släppt från byggan och ligger ute vid bojen och guppar.
 
Jag har inte gjort någon närmre undersökning hurvida wiren gått av eller dyl..
Men ibland känns de som den där båten har ett eget liv.
 
Efter promenaden tänkte jag tappa upp badkaret :-D
*hurra* ..eftersom man numera kan bada även ensam. Man behöver inte vara 4 pers och fylla de i timmar innan de är badvänligt!
(förra badkaret rymde typ 700 liter så jag badade ALDRIG)
.
Idag fyller min kära syster 30!! Grattis!!!
2012-09-05 @ 12:23:18 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Syster

Tack! :)

Hur får jag tag i Mimmi nu då? :) Letar Hotell i Vås..

2012-09-06 @ 14:33:14
URL: http://svasa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0