Nivåindikator på tuttarna..?

Vi grejar och grejar.
Hela dagarna är de fullt upp.. Man lär sej allt eftersom hur man ska lägga varje grej för att vara så effektiv som möjligt med en liten.
Vidar är verkligen jättesnäll. Men vill helst inte vara ensam om han får välja..
 
Totalt 3 kvällar har han varit lite ledsen och haft svårt att somna, då har nattningen tagit kanske 3h.
Varav senast var igårkväll..
Vi får se hur de går ikväll..
 
Annars somnar han vid kl 21:00.
Väcker mamma, inte med skrik, utan med joller i lite ledsen stämma. Han får då mat, ny blöja och somnar direkt om när huvudet träffar kudden. Detta gör vi oftast runt kl 00:00 och 03:00 och 06:00.
*Peppar peppar*
 
På dagarna är han oftast helt nöjd kortare stunder (oftast efter mat och blöjbyte) och kan då ligga och leka själv i babygymmet, men strax blir det tråkigt/jobbigt och de blir lite gnäll att man ska ta upp honom.
 
Han sover alltid kanon när vi åker bil eller vagn.
Så bilstolen är något vi börjat använda inomhus på dagarna när han blir trött och inte kommer till ro någon annanstans. I den känns det väll som inne i magen, trångt och varmt..
 
Något som jag tycker är svårt är det här med maten. Man skulle ha nivåindikator på tuttarna. Han liksom slutar aldrig äta, han kan äta så länge han får. Problemet är väll att om han ätit för mycket rinner de som inte fick plats i magen ut igen. Jag verkar ha hur mycket mat som helst.
Jag får helt enkelt gå på känn (när han borde vara mätt) då byter jag ut tutten mot nappen och är han lika glad för de, bara att han slipper spy upp överskottet.
 
Idag har jag fått massa hjälp.
På förmiddagen kom Mamma/Mormor ut till torpet och underhöll Vidar medan jag målade.
Hon bjöd även på lunch :-)
Bara någon timma efter hon åkt hörde Vidars farmor av sej och ville hälsa på.
Så hon tog Vidar på en promenad.
Så idag hann jag måla och greja jättemycket!!! :-)
2012-10-17 @ 20:01:34 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0