Kost

Har flera gånger fått frågan vad jag äter osv..
Jag kör inte alls efter någon speciell diet eller utesluter vissa saker helt. Jag kör lite mitt eget race.
 
Något som jag kollar på när jag handlar är kcal innehållet.
Inte kanske för att man utesluter vissa saker, utan för att få en uppfattning hur mycket saker och ting innehåller så man vet vilka grejer man kanske ska ta mindre av när man äter.
Finns det sen 2 snarlika produkter tar jag antagligen den med minst kalorier i.
 
Något jag däremot kollar noga på är hur mycket Socker saker och ting innehåller.
Många kan tro att vissa saker de äter är nyttiga fast egentligen innehåller de typ 1/4 socker.
Som tex Flingor!! De är en tränad tjej på bilden och de står typ något med "Hälso-nånting" på, men egentligen är det bara massa socker i.
Socker är jag lite anti..
 
Jag som älskar flingor (mest konsistensen av dem) köper sånna som är Utan tillsatt socker.
Visst de är inte söta, men de är inte sötman jag är ute efter utan som sagt mer konsistensen.
 
Jag äter massa frukt och bär (visst de innehåller socker) men inte något tillsatt.
 
Jag fullkomligt ÄLSKAR mjölk! Jag dricker minst 2 liter per dag. Lättmjölk eller minimjölk. För jag tycker att de är de godaste, annars smakar det ju grädde!!
Älskar mjölkproodukter överlag typ lätt-kvarg & minikeso.
 
Smör och olja är det Sjukt mycket kcal i.
Ni vet väll att äter man lika kalorier som man förbrukar ligger man ju still.
Äter man mer än man förbrukar går man upp osv.
 
Jag älskar även potatis i alla former. Och ett tips om man gör i ugnen kan man faktiskt lägga potatisen på ett bakplåtspapper så slipper de bränna fast och du slipper smöra eller olja formen.
Många tänker säkert löjligt med de lilla.. Men många bäckar små ni vet.
 
Om jag äter smörgås till frukost, kan man istället köra med typ philladelphia (stavning?) istället för smör. De innehåller inte alls lika mycket fett och är mer proteinrikt istället.
Påtal om smörgås.. De äter jag ibland, då till frukost, kollar även sockerhalten där... Vissa brödsorter är det sjuktmycket socker i.
Jag väljer alltid ett mörkare med mycket frön och grejer i och som har typ max 2gram socker per 100g.
 
Annars fiberhavregrynsgröt & mjölk är en god frukost!
 
 
Ja folk väljer ju själva hur de vill leva.
Men jag tycker jag dagligen hör & ser folk som klagar på sin kropp eller vikt men inte gör något åt det.
 
Då får man ju faktiskt tänka till vilket som betyder mest för en.
1. Att ha den kropp man vill ha
eller
2. "Njutningen" av att äta de där godiset/skräpmaten.
 
Sen finns det de som är nöjda som kan äta precis det som de vill och de är väll underbart!!
 
Och de finns de som kört stenhårt med mat och träning och som kommit dit som de vill. Och med fortsatt träning och någorlunda nyttig mat så kan de ta den där fikan ibland eller godiset ibland.
 

Jag dömmer ingen!
Men jag tycker inte att man ska klaga om man inte tar tag i det och försöker.
Det gäller bara att bestämma sej vad som är viktigast för sig själv!!
 
 
Idag bestod min frukost av en finsk rågmacka med philladelphiaost, frebaco fullkornshavreringar med mjölk. Mellanmål ett äpple & en klementin. Nu lunch, sötpotatis, minikeso, paprika & fläskytterfilé.
 
Körde axlar, trapz & biceps idag!!
Formbilder före och på gymmet 6 veckor sedan förlossning:
 
 
Linnet fick jag i present igår av min Käre Man. När han kom hem från Stockholm igårkväll var det paket till både mej och Vidar. Vidar fick 2 bodysar :-)
2012-10-25 @ 13:03:13 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: lisen

kul inlägg:),,,vad använder du i Stekpannan om inte varken Smör eller olja???:)

2012-10-25 @ 16:20:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0