Tvättmaskinen from hell..?

Ja, vart ska jag börja?!
 
När vi flyttade in i Torpet fanns här ingen tvättmaskin, heller ingen bra plats för den.
Toaletten är i en liten "graderob" samma med duschen. Det är blandannat därför vi bill bygga ut så vi får ett badrum med plats för blandannat tvättmaskin.
 
Jag åkte ju till Karlstad en dag för att köpa en och får till svars att de inte har några i lager!!
Nähä, åkt helt i onödan!!
Jag åkte hem och beställde hem en från internet..
 
2 dagar senare hade jag en pojk här hemma som inte kunde sova på förmiddagen.
Jag startade dammsugaren och Vidar somna så gott.
Jag lät därför dammsugaren gå i någon timma så han skulle få sova.
 
När jag sedan kollar mobilen har jag ett missat samtal från ett nummer jag inte har.
Jag ringer upp och en taxichaufför svarar.
Hon sa att hade jag svarat hade hon levererat tvättmaskinen idag. Men nu hade hon minnsann redan åkte ifrån den så jag skulle få den först på måndag!!!

Typiskt tänkte jag, som faktiskt ringde upp henne redan 5min efter hon ringt mej.
Vårat tvättberg hade hunnit växa sej enormt, eftersom vi inte haft tvättmaskin på 2 veckor..
Hade vart skönt att haft den innan helgen, men men.
.
Efter 10min ringer det igen och taxichauffören hade glömt något och skulle åka tillbaks och kunde ta med tvättmaskinen ändå om jag skulle vara hemma.
 
Jo jag är hemma svara jag.
Hon var ganska snäsig hela samtalet och talade minsann om att hon bara ställer av den på trottoaren och tänker inte bära in den någonstanns.
Trottoar och trottoar tänkte jag..
Nu bor jag ju utanför Nykroppa sa jag till henne.
 
Jaha vart då säger hon??!!
Ja jag bor ju på skarphyttevägen 30 sa jag, men de är ju ändå 4-5km utanför Nykroppa..
Har du ingen GPS i bilen sa jag.
JO!! De har jag men de är väll onödigt att dra igång den!! SÄG VART DU BOR ISTÄLLET!!!!
Hjälp, hon var rätt arg lät det som.
 
Jag gjorde mitt bästa att förklara vägen och innan jag ens förklarat klart insåg hon nog att hon skulle starta GPS:en ändå och bara avsluta samtalet direkt.
 
Okej?!
 
Jaja, tvättmaskinen kom.
Thommy bar in den när han kom från jobbet.
Vi brydde oss inte om att läsa något i manualen utan vi plugga in allt och drog igång första maskinen.
ÄNTLIGEN!!
 
Thommy gick ut och greja och jag höll på i köket. Rätt som de var slockna de i torpet..
Okej, inte bra.
Thommy kom in och konstatera att vi inte kan ha luftvärmepumpen på samtidgt som tvättmaskinen då de gick på samma.
 
Okej, slog av värmepumpen och körde vidare, Thommy gick ut.
 
Sen börja maskin centrifugera.
Jädrar va de small, gick in och såg att den bokstavligttalat studdsa runt i rummet så sladdar och slangar var på väg att hoppa ut väggen.
Jag knuffa tillbaks den och stod och höll i den.
Men de blev bara värre och värre och tillslut orka jag inte längre hålla den. Var tvungen att slå av den!!!
 
Tittar och ser att den grävt ett stort hål i golvet!!! :-O
 
Som tur är ska vi byta golv där så Thommy blev inte arg när jag visade honom..
 
Vi har nu lagt ca 4 kvällar på tvättmaskinshelvetet att kunna lyckas tvätta..
 
Vi har suttit på den när den cetrifugera, men har fått avbrutit när den varit som högst i varv.
Vi har skruvat fast maskin i väggen men fick avbryta för hela torpet höll på att rasa ihop.
 
Så ikväll byggde Thommy en stor trälåda och skruva fast i golvet.
"Nu får den hoppa bäst den vill i lådan!"
Men det vart sånt oväsen där den hoppa i lådan så vi var rädda att både maskin och torpet skulle rasa ihop.
 
Thommy: "Det måste vara nått fel på fanskapet"
Jag börja tvätta upp kläder för hand igen..
 
Sen tillslut, äsch, jag tar och läser manualen iallafall tänkte jag.
 
Och hoppsan..
På baksidan maskin ska man skruva ur några skruvar som släpper trumman liksom lös..
 
Thommy skruva ur skruvarna och vi provstarta igen.
Jädrar va fint han gick nu, rörde sej inte ur fläcken..!!
 
Så jädra mycket tid vi lagt på den jäkeln!! Så hängde de på typ 6 små sketna skruvar!!
Jaja nu hänger trumman fritt istället för att sitta fast i maskin så hela den skaka vid centrifigeringen.. 
 
Så nu gott folk!!!! ...Ska jag tvätta!!
(nu har vi bara typ 7 hål i våtrumsmattan under den...)
 
2012-11-13 @ 21:09:58 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Magda

Sånt där talar man inte om sweet.. just embarrassing.. ;-) Pussen

2012-11-13 @ 21:41:27
Postat av: ulrica ö

HAHAHAHAHAHAHHA tack för ett MYCKET gott skratt! har inte tittat in här på jättelänge, kanske ska börja med det igen... hahahhaha :) tack :D
förresten - behöver hjälp me tilläggsisolering o diverse annat här med, så bara komma hit o fortsätta sen när ni e klara där! :D

2012-11-20 @ 01:25:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0