Måndag 5 november

Vidar sover och jag satte mej här en liten stund.
 
Han kan ju på dagtid inte komma till ro och sova någon annanstans (oftast) än i sin bilstol,
fullt påklädd med overall.
Känner ibland att de är synd om han som spenderar så mycket tid i sin stol..
Men det är väll inte synd om en nöjd bebis..? och nöjd blir han ju nästan bara i sin bilstol när han är övertrött på dagarna..!
 
Mer synd är det väll om han om han skulle behöva skrika och skrika av övertrötthet och inte kunna komma till ro alls.
 
På nätterna sover han i sängen, inga problem där.
Men på dagtid duger bara stolen.
Han känner väll att det är trångt, mysigt och varmt där.
 
Hans mönster är ungefär att han äter, "pratar", leker babygym i 1-2h, sedan behöver han sova ca 3 timmar innan nästa vaken period på 1-2h, sedan vill han sova 3h till.. Så fortsätter de så.. utan på natten då är vakenperioderna bara de minuterna han äter, sen sover han direkt igen.
 
Har provat att linda in honom ordentligt i en filt när han somnar i min famn, det för att han fortfarande ska känna sej varm och omhålld när jag lägger ner honom. Men 5 min efter jag lagt ner honom vaknar han iallafall. Det spelar ingenroll hur jag än "boar-in" honom.
 
Ibland duger det inte överhuvudtaget att somna i min famn. Men när overallen är på och jag sätter han i bilstolen och gungar den lite så somnar han och kan sova i sina 3h innan han vaknar och vill ha mat igen.
 
Det finns inte något tillfälle då stolen inte har fungerat när han är sådär sur för han är trött.
 
Bebisar skiftar ju ganska fort och inget är ju förevigt.
Så det är väll stolen som gäller, för att ha en glad bebis just nu.
 
Flera har sagt att det inte är något fel med det. Det är ju så han själv vill ha det, så varför bråka med honom?
Men ibland känns de ändå sådär att han ska sitta i den där stolen och sova..
 
Vi ser ju ofta ut att vara på språng eftersom Vidar är fullt på klädd och sitter i bilstolen, fast vi bara är hemma. Det är ju lite praktiskt då jag faktiskt kommer på att jag ska åka någonstanns och han ännu sover. Jag behöver ju inte väcka honom, utan tar bara stolen, skötväskan och drar.
 
Får han inte overallen på sej i stolen fungerar de inte. Då somnar han inte i den. De blir väll inte tillräckligt varmt och trångt utan den.
 
 
Nu har Thommy beställt allt material för att tilläggsisolera torpet, sätta ny panel & bygga ut. Det kommer med lastbil hit denna vecka. Vi har även beställt alla nya fönster som kommer i slutet på november. Fönstrena heter Polaris och har ett u-värde på 0,5 så med dom och mer isolering på kåken ska vi väll få lite varmare inne sen :-)
 
Fast luftvärmepumpen håller ändå tempen på 20,7 grader (står de här i köket).
Men värmen går rakt genom väggarna, och de kan bli mycket för den att värma upp hela Sverige :-P
 
Stegarna är nu på plats så vi inväntar att sotarn ska ringa tillbaks med tid då han kan komma.
Så lite ordning på torpet börjar de bli.
 
 
Jag ser inte min man så ofta, när han slutar jobbet så har han förut åkt direkt till förra huset och grejat till sena kvällen. Nu när vi äntligen är klara där, hade han istället massa att ordna med här..
Så han har inte kommit in än..
Men han lovade mej lite Te-mys i soffan sen och att han inte skulle vara "trött-arg".
 
Så jag vet ungefär hur det skulle vara att vara ensamstående med en liten bebis.
Allt jag gör är ju Vidar med på..
Tränar, äter, lagar mat, går på toa, duschar, ute med hundarna, handlar mm.
 
Men ibland, ibland har Thommy tagit honom en kortare stund, vilket blir på kvällen då Vidar kan vara lite gnällig.
Då blir jag minst lika stressad för det och tar hellre över.
Jag klandrar dock inte Thommy på något sätt, han sliter såå hårt med allt för det ska fungera och för vi ska komma iordning.
Det vet jag. Jag önskar dock att jag kunde hjälpa honom mer på något sätt..
 
Men nu när försäljningen är klar så ska vi kunna ta allting mer i lagom takt och lite eftersom och även lägga mer tid på våra intressen, träning och hundar!!
 
Tänk att allt skulle ske på samma gång..
Bebis ploppa ut och huset skulle säljas och vi flytta ut. De va ju nästan på samma dagar allt skulle ske..
Vi prata ju med köparna när vi låg på förlossningen liksom..
 
Jaja, nu är allt de där klart!!
 
 
Jag och Vidar åkte till Karlstad idag, vi skulle köpa en tvättmaskin hit. Vi blev sådär lagom glada när ingen fanns hemma i lager! Så vi åkte hem och klicka hem en på internet istället.. Tänk om vi gjort de direkt!! Men passa på att köpte med lite verktyg hem till kommande renovering istället.
 
Tvättberget växer fort när man inte har tvättmaskin, så jag gjorde om köket till tvättstuga idag och tvätta upp endel för hand..
 
Återkommer om hur vi hade de i helgen (malamutespecialen) imorgon kanske..
 
Nu lite bilder från imorse:
 
 
 
2012-11-05 @ 19:12:16 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0