Sjukhustripp

Sitter på sjukhuset i Kd och väntar på att få åka hem! ..nu längtar ja hem kan man ju säga..

Har legat här sedan söndagen, alltså dag 5 idag. Åkte in till sjukhuset i söndags efter diverse problem, blev inlagd på förlossningen pga massa sammandragningar som påverkat livmodertappen, vilket kunde innebära att bebis var påväg ut!

Nu ville vi ju inte ha ut bebis! ..de prata om att skicka oss vidare till Uppsala men fick stopp på de med diverse mediciner och sprutor. De lugnade sej för kvällen, fast ja hade skapligt ont i en vätskefylld njure vilket gjorde de halvt omöjligt att sova!
Måndag morgon verka de starta igen och ja fick ytterligare en spruta till för att få stopp på sammandragningarna.

Har fått kortisonsprutor för att skynda på utvecklingen av lungorna på bebisen, ifall den tänker komma ut..
Jag vart ordinerad sängläge och fick bra gå upp för att gå på toa. Igår fick ja prova att vara uppe dessto mer och gå i korridorerna. Fick även besök av min storebror och av E & M så vi tog en fika i cafeterian..
De känns lite rörigt i huvudet att se så mycket folk i rörelse på engång, känner mej lite mörbultad och yr på något sätt.. Kanske för man legat i sängen ett tag och inte sett eller hört så mycket eller fått riktig uteluft på länge..

Efter ha träffat läkaren och undersökts imorse så ska jag nu få prova att åka hem. Fast sjukskriven, ordinerad vila och inte göra iprincip något. Inga promenader, inga lyft eller någon ansträngning alls. Inte ens mysa med gubben får ja göra..! Ska på täta återbesök och kolla så de står rätt till. Sedan får vi se hur de går..

Gud så jag saknat hundarna därhemma.. Ska bli skönt att få komma hem och ta in dem och bara ligga och gosa med dom. Tur att de ändå är sommar på ingång så de ändå är för varmt att köra med dem, de blir semester för oss alla helt enkelt. Så skönt att komma hem till sina egna saker och kläder!!
När jag åkte in i söndags åkte jag bara som jag var för stunden (i ett par brallor och linne) trodde jag skulle bli hemskickad direkt och hade ju inga grejer med mig.

Så ja har varken tröja eller jacka att åka hem i i regnvädret som de verkar vara nu..
2012-05-31 @ 11:49:38 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Anonym

oj! Hoppas ni blir bättre! All lycka med allt!

2012-05-31 @ 20:51:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0