Måndag eller kanske söndag

Ledig från jobbet idag. Är oftast ledig måndag när jag har gjort lördagen. Så egentligen är de väll som söndag för mig idag då.

Igår kom E & M hit och vi käkade Thommys pyttipanna och titta på Jägarna 2.
Har sett den på bio innan, men ändå hade jag lyckats glömma enheldel.
Trevligt var det iaf!!

Just nu har jag en tjockpannkaka i ugnen. Jag som aldrig någonsin varit sugen på pannkaka förut tror jag. Jag vet att när vi fick de i skolan så tyckte jag inte de va riktig mat. Mat ska vara salt! Pannkaka tyckte jag mer var en dessert. Om man inte åt soppa först då förstås.. Men då blir de väll fortfarande en dessert?

Jaja iaf. Jag konstatera just att pannkaka behöver inte vara så onyttigt alls.
Jag menar de är ägg i (protein) mjöl (också protein) lättmjölk (..protein)

De handlar ju lite om vad man har till. Man måste inte ha grädde och sockrig sylt!! Jag slängde i lite kanel i smeten.. Kanel ska väll höja förbränningen. Sen hamnade de både blåbär och hallon i smeten.
Blåbär är nyttigt,
hallon är gott! ..säkert också nyttigt!

Hade jag fått välja hade jag velat ha kvarg till. Men ja tror inte vi har något kvarg hemma :-(
Så vi får se va de blir istället.

När min man slutar jobbet i eftermiddag ska jag följa med han till gymmet..
Längtar lite, trots att motivationen inte är helt på topp!


 
2012-03-05 @ 12:00:18 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0