Lite småsur & Föräldraträffen

En djävulsk natt avklarad! Trodde ja skulle bli galen, tål jag (eller bebismagen) ingenting längre eller va är de frågan om? Legat med sammandragning på sammandragning som avlöst varandra konstant hela natten, med start från att vi kom från föräldragruppen igår!! Bebis har inte sovit en blund (pga det?) helle, utan hoppat och gjort liksom vålter. Nu är de ju ingen idé att försöka sova längre. Ska få i mej frukost och på med kläder och åka till BM om en stund.

Träffen igår var bra, alla par kom inte så vi var inte så många. Ja lärde mej egentligen inget nytt, men jag tror Thommy lärde sej endel och de kan vara bra att båda har koll inför förlossningen då jag kanske inte är helt mä i huvudet och kan tänka på allt.

Vi såg en film, lyssnade på en BM massor, ställde frågor och fikade. De kändes bra att vara ihop med flera i samma situation iallafall. De va liksom inget konstigt att de blev kisspauser här och där, och tur att de planerat in en "fika" eftersom ja höll på att spy strax därinnan för ja var tvungen att äta något.

Undra om ja är så klen att ja inte tålde att åka bil till stan vara på föräldraträffen några timmar och åka bil hem? De va ju de ända ja gjorde igår.
När ja kom hem la jag och Nikki oss på sängen och såg på film tills båda somnade.

Märkligt, ja blir så sur också!! Ska de va såhär i 13 veckor till???!!

Kändes som vi redan hade koll på mycket, BM berätta om när man kunde åka till förlossningen och hälsa på. Ja vi har ju redan legat inne i KD så där vet ja ju redan hur de är. Hon förklara vad en CTG-apparat är och visa hur en kurva ser ut.. Ja de har jag ju redan legat med i 2 dygn. Hon prata om hur man läste remsan och hur man ser att bebisen mår bra och hur man ser på värk-kurvan att de är barn på gång, ja de vet vi ju också. Bara att när mina bamsetoppar på värkarna kom med några sekunders mellanrum va de inte alls dax att föda barn, utan då rusar en läkare och BM in.. "Trycker de pååå?!!!!!!!!!!" och pang ner med en spruta i låret!!
Hon förklara hur värkar och sammandragningar känns, ja de har ja ju redan haft några miljoner av..
Jag måste ha världens mest vältränade livmoder nu!!!
2012-06-13 @ 07:27:01 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0