Torsdag

Soligt idag oxå, men iochmed att  jag låg i solen nästan hela dagen i tisdags så får jag ligga i lite halvskugga idag tror jag. Benen kan få lite sol iaf. Har börjat på en så spännande deckare som ja tänkte avsluta idag :-)
Har kommit på precis hur ja kan ligga på bryggan för de ska vara skönt för ryggen. Bryggan lutar, så ligger jag med röva i skarven mellan bryggdelarna så blir benen raka och ryggen mer upprätt :-)

Ska strax gå ut och lägga mej och läsa, sedan blir de in och äta lunch, duscha, byta om och åka till barnmorskan. De är sommarstängt i storfors nu så nu ska jag gå i kristinehamn tills den kommer typ. Sista besöket som är 5 dagar innan beräknad förlossning blir i Storfors..

Thommy hinner följa med idag, då tiden inte är förns kl 4.

Sedan har vi bokat bastuflotten ikväll mellan 20-23. Så då ska vi åka över till den är de tänkt :-)

Igår hade jag mamma och lillebror här på dagen, mamma lånade sjön att simträna i inför Vansbrosimningen som hon ska vara med på på söndag. Sedan lagade ja mat tills pappa kom från jobbet vid 5-tiden och skulle hämta dem.

Bastubygget går framåt. Igår var Thommy och köpte elkabeln som ska grävas ner dit ut. De är bara 4 panelbrädor kvar som ska upp inne i bastun, som  han inte kunnat sätta tidigare förns elkabeln hamnat på plats i väggen. Men igår drog han in den så nu kan man bygga igen sista hörnet. Sedan är det bara lister kvar i omklädningsrummet och bastun. Samt sittsarna i bastun som ska byggas. Har inget material för det hemma..
Han börja även gräva ner elkabeln mellan lillstugan och huset, lite kvar att göra med den innan de är klart.

Tikarna har gått i löp här hemma. Ja av de som löper av dem.. Vilket just nu bara är 2st.
Nikki är ju kastrerad och Bitch har inte börjat ännu.
Så iförrgår kväll fick alla pojkarna kyla ner sej med en simtur på sjön.
Ska se om de hinns en sväng idag också :-)

De är fortfarande lika duktiga med att kliva i båten på kommando samt hoppa ur den.
Wolf badade från bryggan dock.. (ofrivilligt?)

Tänkte att han såhär i början bara skulle få se hur de andra gjorde först och inte själv följa med.

Tog Zigge i båten och åkte ut, Wolf var kvar hemma på gården. När vi var längst ut på sjön och manar på Zigge att hoppa i sjön så springer wolf ut på bryggan och bara slänger sej rakt ut. Vet inte om han blev förvånad för han vände genast och simmade iland.

Nu nästa gång får han följa med ut och testa han också har jag tänkt.
Tänker inte tvinga honom dock!
Vill han inte hoppa i sjön så får han börja öva med att bara åka båt så länge,
resten kommer med tiden. Vill ju inte skrämma honom så han hatar det sen!

..Så vi får se om han faller för grupptrycket och också vill hoppa i och simma hem.
Så får jag stå iland och ta emot och berömma massor.



2012-07-05 @ 12:19:40 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0