Luleå har flyttat

Vi har nu hittat ett hem till Luleå som vi fick tillbaks ur vår senaste kull.
Vi hann ha henne hemma knappt en vecka innan hon flyttade till sitt nya hem. Vi var riktigt kräsna och sa nej till många, för det var Många(!) som hörde av sej. Vi tänkte att så kräsna vi kommer va kommer hon aldrig flytta här ifrån. Men nej då! Det fanns någon som överträffade förväntningarna..

Nu bor hon i Lycksele och jag tror inte en hund kan få det bättre än vad hon kommer att få det där. En jättetrevlig kille kom och hämtade henne. Vi har fått massa bilder hur de har de och rapporter på telefon. Hon bor nu ihop med 2 vuxna malamutehanar, 1 vuxen huskytik och 1 vuxen retrivertik. Alla hundarna fungerar kanon ihop och lever i hägn på gården med tillhörande hundhus.
Ska bli kul att få rapporter till vintern hur hon jobbar i spannet där.
Ett hem med fler hundar var precis vad hon skulle trivas i. Plus att där redan fanns malamuter som används i drag mm och där erfarenhet av rasen fanns sedan många år tillbaks.


Vi var på ytterligare ett besök till Karlstad igår på Spec mvc.
Tycker den där tappen åker som en jädra jojjo, så man blir galen!
Har som längst på alla besök varit över 40mm nånting. Men hade nu minskat igen till 32mm..
Har haft väldigt mycket sammandragningar nu en tid dessutom.

Trodde detta skulle bli mitt sista besök till KD då läkaren senaste gången sa:
Vill den fortfarande ut from vecka 33 kommer vi inte försöka stoppa den mer.
Men nu fick jag ytterligare en ny doktorn (min 7:de eller 8:de!!) och han gav mej en ny tid dit igen om 2 veckor igen. Och sa att känner jag av sammandragningarna minsta lilla till ska jag åka in till förlossningen igen!

Känns som om jag har något slags rekord i sammandragningar, bara korta stunden i väntrummet igår hade jag 3. Och varje gång de kommer trycker de på som satan att jag håller på att kissa på mej, även om ja inte är kissnödig sekunderna innan. Ser lite lustigt ut då jag nästan måste stanna upp och bara koncentrera mej på att hålla mej :-D
Måste ha en vältränad livmoder iaf!!

Är inne i vecka 33 nu. Inte alls så många dagar kvar till beräknat egentligen. Men thommy tror ju att den kommer att komma iaf 2 veckor före. De kan ja också hoppas. Tycker de är segt de här med att vara still och att ha så svårt att sova om nätterna.. Man skulle haft kateter :-D och sova i en rymdraket så man svävar fritt i luften och slipper domningar i ben/höfter när man ligger på sidan. Jag som är en mag-sovare. Har alltid sovit på mage, detta är lite bökigt nu, om inte annat obekvämt.

Vågen står fortfarande på +5kg från innan graviditet fram till vecka 33.
Ändå känner jag mej pluffsig och tjock.
Thommy försöker övertyga mej att jag inte är tjock utan bara gravid och säger du måste gå upp mer!!

Men då magmåttet ökar stadigt ska det väll inte vara några problem.
I vecka 29 låg de på 28,5cm tror jag.
Nästa besök blev redan en vecka senare och innan BM mätte magen sa hon,
antagligen har de inte hunnit växt något nu då de knappt gått en vecka.
Men när hon mätte hade de ökat med 1,5cm sa hon först, men va lite snål sa hon och gav mej bara 1 cm.
Så 29,5 cm i vecka 30.

Har dessutom åkt på en förkylning nu. Minns inte när jag var minsta lilla förkyld sist. Men de var långt innan ja vart gravid iaf så de var väll kanske dax på något sätt nu då.

2012-07-24 @ 11:49:19 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Lis

Bör man inte gå upp minst 10 kilo vid graviditet? Aldrig hört talas om någon som endast gått upp 5 kilo. Men det är mycket man inte vet om kanske...?

2012-07-24 @ 14:08:59
Postat av: malamutemamma

Men ja har ju 7 veckor kvar att gå upp på.. :)

2012-07-24 @ 14:30:01
URL: http://malamutemamma.blogg.se/
Postat av: Lis

Jag googla det jag skrev och vissa går inte upp mer tydligen. Så det är fullt normalt med 5 kilo plus :-) De som gått upp lite under graviditeten har den såkallade TUREN säger de :-) Hoppas allt går bra!

2012-07-24 @ 21:58:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0