Tjejvasan 2012

Ja då var vi hemma i huset i Värmland igen. Efter  lite mer än en vecka i Dalarna. En vecka med mycket hundkörning, avslutades med Tjejvasan dagen innan vi åkte hemöver igen.

Som ni vet håller jag ju på med klassikern, Tjejvasan var "tävling" nummer 3 i den.

Jag hade inga större aningar om vad jag skulle få för tid. Utan tanken var mer, jag ska till målet i Mora innan de stänger klockan 18:30.
Jag har nog aldrig i hela mitt liv åkt skidor 3 mil i ett streck.
De brukar alltid bli runt 10km och då kör jag med hund som drar mej och jag skejtar lite till och från bakom.

Tränat kan jag inte heller påstå att jag gjort, inte just skidor iaf. De jag tränat senaste året är styrketräning. Så bättre armar (axlar & triceps) vet jag att jag fått. Men sen hur mycket jag kunde använda mej av det visste jag inte riktigt innan.

Jag var enormt nöjd med min tid och att jag kom imål. Men de som senare gjorde mej lite missnöjd(?) eller kanske mer fundersam var träningsvärken.

Varför fick jag ingen träningsvärk?? Varken dagen efter eller 2 dagar efter?
Hade jag alltså inte pressat kroppen till de sista?

Jag VET att jag inte hade mer kraft och energi att plocka fram, de sista 12 kilometrarna som var absolut tuffast. Kanske berodde de på uppladdningen?

Jag försökte käka bra, men fick typ magsjuka dagarna innan och spydde iprincip till och från varje dag. Spydde även upp frukosten strax innan vi ska sätta oss i bilen och åka till starten vid Oxberg :-/
Så kroppen var ipincip tom redan i start.

Hade kroppen orkat mer om jag varit i min "vanliga kondition"?
De är nu något jag gruvar mej lite över.



Betyder nu detta att jag kommer behöva starta detta lopp igen?
Bara för att kolla?!


2012-02-28 @ 07:15:37 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad blev det för tid då? :)

2012-02-28 @ 10:15:03
Postat av: Brittis

Det var väl bra, att du använt din kropp och dina muskler så mycket att du inte fick träningsvärk? Bra jobbat.

2012-02-28 @ 10:59:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0