3-milen

Tänkte dela med mig av lite bilder från vår 3mils tur..


Husse åker först med Sila, Nikki & Iluk. Bakom kommer jag med
Zigge & Divine


Lite senare bytte vi spann. Så här kör jag Sila, Iluk & Nikki



Framme vid vårat lunch-stopp




Sila, Iluk & Nikki




Husse grilla korv, jag grilla Gorbys :-)




Zigge använder släden som huvudkudde under vårt lunch-stopp





Zigge och Divan snart tillbaka i stugan igen.. 

 

Idag började vi dagen med en skidtur, utan hund.
De började bra. Vi åkte de ca 200metrarna från stugan ut till skoterleden, väl där inser vi att det är helt nya skidspår tryckta strax innan vi gett oss ut.

Vi följer spåren bort till elljusspåret och följer det en bit i skogen. Efter några kilometer viker vi av ut mot sjön och ska åka till stugan Rausen. Där fanns inga spår tryckta alls. Inte ens en skoter hade gått där sedan de senaste snöfallen. Vi följde ändå ledkryssen ner till sjön. Det blev mer och mer lössnö, som givetvis fastna som en kloss i fästvallan. Thommy Gick på sina skidor, jag bara ramla och tog av mig skidorna tillslut och gick sista biten över sjön. 

Väl framme vid stugan ser vi helt nya skidspår tryckta som gick in i skogen "den andra vägen" Bra! Då har vi ett spår att åka i hem sen. Vi gick in i stugan och lagade lunch innan vi skidade hemåt.

När vi åkt några hundra meter i de nya spåren kör vi ikapp spårskotern som bara står där mitt på sjön, utan "spår-gubbe". Mitt förslag var att vi skulle vänta där tills han dyker upp och trycker färdigt spåren så vi kan åka i dom hem. Thommy tyckte att här kan vi inte stå hela dagen!! Så vi åkte vidare helt utan skidspår. Tack och lov hade det gått en skoter innan så vi slapp lössnön! 

Kom efter några kilometer in på elljusspåret igen och körde det och sedan tillbaks till stugan. 

Under eftermiddagen blev det en tur med 4-spannet, Sila, Zigge, Iluk & Nikki. Hundarna gick KANON idag!!! Rastat skoter och valpar sedan och nu är det soffläge som gäller här :-D


Natti!!

2012-02-22 @ 20:56:48 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0