Liten tillbaka-spol

Idag har hitills varit en laga mat dag!
 
På förmiddagen åkte jag och Vidar in till Filipstad och handlade.
Det var halt!! ..vi åkte tex rakt i rondellen istället för att svänga!
..jag tyckte det kändes så pinsamt med tanke på alla bilar som såg mej
(de bakom mej och de som avvaktade med att åka in i rondellen tills jag typ snurrat klart)
 
Så istället för att åka till affärn och riskera att de som såg mej också skulle till ICA och isåfall se vem jag var i den snurrande bilen, så svängde jag in på OK och ställde mej på baksidan och väntade en stund.. Haha
 
Väl hemma har jag lagat matlådor.. I massor.
Det är så tråkigt att alltid laga mat till sej själv medan Thommy tar en låda.
Så nu gjorde jag minsann lådor till mej också.
 
Niklas ska få göra ett kostprogram till mej (inte för att gå ner i vikt!) så jag vet mer exakt hur mycket jag ska äta.
Det är svårt att hålla vikten just nu när jag ammar tycker jag.
Jag går ju ner..
Och om man vill ha mer muskler är det definitivt ingen bra kombo att gå ner i vikt.
Så jag behöver äta mer uppenbarligen (men inte skit för de).
 
Ja jag gjorde samma mat till mej som till Thommy, fast mindre portioner..
Så 20st matlådor är nu klara!
 
Tänkte dela med mig av lite bilder från de senaste dagarna.
 
 
Lite tårtkort.. De tog ju upp min tid i 3 dagar så det är ju oundvikligt att inte visa kort från tillverkningen, om jag nu ska visa lite vad jag pysslat med senaste tiden.
 
Dag 1 ägnade jag åt att göra blommor. De var bara att förvara i en tät påse,
mörkt och svalt sedan.

Lite mera blommor. Det tar ju tid, då man får pyssla medan barnet sover och man blir
avbruten ganska ofta av lek och matning.

Gjorde även lite bokstäver och siffror.

Dag 2 var det dax för bottnar och fyllning. Gjorde 4 runda och en mindre glutenfri.

Nedre lagret tropisk-mousse, mittersta hallonmousse & övre vitchoklad.

Redo för att gotta till sej i kylen.

Dag 3 dax för den så kallade finalen. Här klädd i smörkräm för att inte sockerpastan
ska smälta. De är noga med "underarbetet". De var jag inte på våra bröllopstårtor då
jag hade sånn migrän, så när sedan sockerpastan kom på så såg de ut som tårtorna
hade celluliter :-) Men de kanske får en och annan att tänka till att man ska inte äta
för mycket..?

Sedan knåda sockerpasta, kavla ut den, klä tårtan & skära till kanterna.

Här har jag bara provat att lägga ut dekorationerna för att se hur jag vill ha dem ungefär.
Sedan ska de "limmas" dit.

Sist av allt gjorde jag en tvinnad kant längst ner emot tårtfatet. Ingen bild på de här dock.
 
Det veks även servetter för glatta livet, ca 70st! När min man kom hem tyckte han jag
vikit så fina slippsar. Grejen var ju den att de skulle se ut som dopklänningar med
en blå tröja över. Jaja, de va säkert fler som trodde de var slippsar..

Servett-vik
 
Sedan har vi haft 1 Advent!
En riktigt fin dag!!! Vi gick en promenad ner till vår tjärn.
Tänk va kul det ska bli när Vidar blir lite större och vi kan åka fyrhjuling ner dit och ploga upp en hockeyrink åt honom och vi kan pimpla och grilla korv.
 
Inga hus inga folk, bara skogen :-)
 
 
I måndags lämnade jag Vidar för första gången skulle man väll kunna säga.
Eller jag har ju varit ute och kört hund förut men då har han oftast varit nysövd och legat i vagnen ute med Thommy medan jag kört.
Och jag har ändå på något sätt varit på "hemmaplan".
 
Men nu fick han och Thommy var själva hemma medan jag åkte till gymmet.
Alltid innan har ju Vidar vart med mig dit när jag tränat.
Det kändes konstigt att åka själv nu..
Att åka bil ensam och veta att han är kvar hemma liksom, de va en märklig känsla.
 
Jag vet ju att Thommy hade "bekymmer" när han hade honom själv en stund tidigare i veckan, då jag bara skulle gå och duscha. Efter en liten stund kom thommy in i duschen och säger: "Om man måste gå på toa hur gör man då?"
Vidar ville väll inte ligga själv just då, utan behövdes bäras på för att inte skrika..
 
Jag svarade, tror du jag ringer hit grannen om jag behöver gå på toa på dagarna?!
(vilken granne förresten?)
Mitt svar betydde alltså att Thommy fick lösa de helt enkelt.
 
Ja vet inte hur han fick till de, men då kanske han förstår att de är inte alltid enkelt att få till allting när man är ensam med en bebis.
 
Allt gick bra när jag var och tränade.
Det är väll självklart iofs att allt skulle gå bra.
Men att man oroar sej är väll en känsla man som mamma aldrig kan komma ifrån tror jag.
Jag har ju ändå haft han i magen i 9 månader, jag har ju liksom byggt han!
Och sedan liksom varit som ihopklistrad med honom i nästan ytterligare 3 månader. Så det är  väll ganska självklart att det är jag som läser och kan honom bäst.
Sen är det ju även jag som spenderar hela dagarna och nätterna med honom.
 
Det blir ju skillnad sen när han kan prata och kan tala om vad som är fel eller vad han känner och vill.
 
Jag matade precis innan jag åkte, sedan låg de på golvet och lekte. Sedan hade Vidar somnat och vaknade strax innan jag kom hem :-)
 
 
 
Det blev biceps och axlar i måndags. Avslutade i SkiErg men de va inte mycket att
skryta med, orkade inte så värst efter det armpasset.
 
 
kvällsfika i sängen till Once upon a time.
 
 
 
2012-12-05 @ 15:24:05 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Darksess

Vi tänkte också slipsar! Väldigt söta i alla fall :) Vad kreativ du är!

2012-12-05 @ 19:13:39
URL: http://www.darksess.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0