Hösten

Idag har jag gjort något underbart!!
..något jag inte (fått) gjort på flera månader.
 
Jag har precis kommmit tillbaks efter en hundpromenad i skogen. Åh, va underbart det var! Idag är det verkligen höst i luften. De blåser och lukten av skogen, blöt mossa, svamp ja ni vet (lukten av höst) ligger på som aldrig förr. Den doften skulle jag gärna spara i en ask.
 
Jag älskar hösten. Antagligen bara för att jag älskar vintern, minusgraderna och snön. Hösten ger mej hopp och längtan efter vad som komma skall. Bara de där första frostnätterna ger mej gåshud. Mmmm.. Tänk när man står där bakom hundspannet den där höstdagen och längtar tills man ska få köra hundarna över vita vidder istället..
 
Man hinner funder mycket när man går i skogen.
Något som jag tänkte och funderade över är det här med träning och graviditet.
 
Många tror att graviditet är en sjukdom och tyckte de va konstigt att jag tränade mycket.
Eller så sa de: Nu får du ge dej med träningen då!
 
Varför förstår jag dock inte..?
Visst man kanske får anpassa träningen lite. Som djupa knäböj i smithmaskin va ingen höjd när magen fanns där blandannat.
 
Förlossningen jämförs med att delta i ett marathon-lopp. Men de pratas bara om att man ska vila och kolhydratladda.
Men vem sjutton deltar i ett marathon utan att träna?!
Klart som fasen man måste träna och hålla sej i form om man ska klara av det bättre? I
nte bara vila iform.
 
Största skillnaden är väll dock att en tävling har du ett utsatt datum för, så kan planera in vila dagarna innan. En normal förlossning kan ske inom spannet av typ 5 veckor så det blir väldigt svårt att planera för.
Men iallafall..
 
Hade jag nu inte haft oturen att de skulle bli såhär hade jag givetvis fortsatt på gymmet (fast anpassat mej) och fortsatt konditionsträningen hela tiden ut.
Jag tror bara att det är nyttigt, iaf vid en normal graviditet!
 
Idag kände jag inget av foglossning eller ilningarna i ljumsken, idag var jag verkligen fit for fight för en promenad. Och snart så, kan jag göra va jag vill obehindrat!
 
2012-08-27 @ 13:17:00 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0