BB-Visning

Då har vi varit på visning av förlossning och BB.
Det var superfint! De börjar väll kännas mer verkligt nu på något sätt, fast ändå inte!

Jättefina, fräscha förlossningsrum alla med egna badrum med dusch, toa & badkar. Man behöver alltså inte springa genom någon korridor som i Karlstad om man vill duscha eller bada. I Karlstad får man ju även dela de badrum som finns, så de kanske tom är upptaget. Men i Karlskoga har man sitt eget och kan ju då ligga i badet hela dagen om det är så utan att liksom va "ivägen" för någon annan.

Nackdelen i Karlskoga är att om det händer något med bebisen skickas "den" till Örebro och pappan, Thommy, kan ju hänga med direkt. Däremot jag, som ska "snyggas upp" får åka efter sen isåfall.

Har plockat fram det mesta här hemma nu som ska med. Utan sånt som jag använder dagligen som inte går att packa. Har även packat till bebis, tömt och laddat kameran och lagt med extra batteri. Känns ju egentligen tidigt att göra redan.. Men eftersom jag nu aldrig kan vara "normal" som alla andra och doktorn menar att bebisen säkert tittar ut tidigare är det kanske lika bra att vara någorlunda redo.

Jag har tvättat alla sängkläder, väntar dock med att bädda i de än, annars kanske de hinner dammaigen.
Köpte världens goaste amningsbh idag :-)
Synd att den modellen bara fanns i en färg, annars kunde jag köpt fler när den va så skön.

Fick höra på föräldraträffen att de är bra att köpa hem ersättning (man är inte världens sämsta mamma för det!)
För OM de strular med amningen kan man vara säker på att de kommer inte vara på dagtid när ICA är öppet, utan garanterat sent på kvällen/natten. Och istället för att gå itaket av ett ledset, ilsket barn är det bättre att göra barnet nöjt för stunden sa hon. Det kan jag väll iochförsej hålla med om. Man vet ju aldrig vad som händer och hur det går. Köpte iaf liiiite ersättning och flaska med hem idag.
Så nu är jag väll en "dålig blivande mamma" då ;-)

Oroar mej väll egentligen inte för förlossningen, iaf inte för smärtan.
Utan det är väll mer om det skulle hända något med bebis, eller om något liksom går/är fel.
För min egendel är jag väll egentligen bara nojig för att spricka upp från haparanda till ystad då man vet vilka men de kan ge lååång tid efteråt.
Men de är bara att gilla läget och vänta och se hur de går.


2012-08-09 @ 20:32:23 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0