15 Augusti

Prick en månad kvar idag till BF 15 sept.

Har en sjuk hund här hemma. Upptäckte en knöl i rumpan på Divine igår. Ingen liksom hård knöl utan skinnet som bukta ut och var liksom vätskefyllt. Misstänkte de kunde bero på analsäcksinflammation (igen) sist fick hon ingen synlig böld utåt så sett.

Försökte tömma säcken själv men de gick inte.
Åkte till veterinären och inte heller hon kunde få ur de, då de var hårt som grus sa hon.
Så för att Divine skulle slippa känna ingreppet så fick hon en spruta och sova en stund så veterinären kunde tömma säcken och bölden ordentligt och skölja ur det.

Nu är det smärtstillande i 4 dgr och penicillin i 10 dgr och tratt.
Hade tratten på igår och inatt, men tog av den idag och hon har faktiskt inte varit där och slickat någonting så jag tror jag skonar henne från tratten.

De låter dessutom ganska mycket på natten när hon går emot saker med den, så man vaknar ju hela tiden!!

Är rätt trött på diverse saker just nu känns de som.
De ena är när folk lovar höra av sej en viss tid så man liksom sitter och väntar,
sedan hör man inget mer och måste lixom ringa och tjata och dra ur infon.
Nä fy!! Tycker inte om när saker inte bestäms ordentligt utan man ska gå i en viss ovishet.

De är massa saker jag vill ska vara uppstyrda iordning innan bebis kommer och de känns som igår drog de igång och hände grejer åt varenda jädra håll! Jag som bara vill ha lite lugn och ro i själen.

Imorn blir vi hundvakt också, åt Hero i en vecka.. Se hur han tycker de kommer att vara och bo här..
Jag kan ju inte precis aktivera dem så mycket just nu och de har jag informerat hussen om.

Imorn har jag även tid till mvc igen, för mätning mm.
Återkommer väll med hur de gick imorgon.

Nä nu ska jag sätta mej i sola och läsa vidare på min bok.




2012-08-15 @ 14:15:39 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0