Söndag 30 oktober

Hej hopp!
Dålig uppdatering här, sorry.

Idag var tanken att köra en längre tur med hundarna. Ja, den blev iaf 14km.. Inte så långt som var tänkt då Kaiza vart halt. Efter närmre undersökning visade det sig att hon hade hon slitit ner en klo på vänster framtass, så långt att plupan kommit fram och de blödde skapligt. Därav slutade vi turen. Alla hennes klor var väldigt nerslitna :-/
Har inte haft detta problem på någon hund tidigare..

Kaiza är ju Silas stand-in i spannet nu medan hon är borta. Får se hur länge Kaiza blir borta nu.. 

Blir bra nästa säsong då vi har fler hundar. 4 hjulingen blir nästan för tung att köra med mindre än ett 4-spann. Så nu får jag väll plocka fram cykeln igen. Nästa höst har vi iaf Sila i spannet igen och förhoppningsvis 2 av hennes avkommor. Då drabbar det inte så hårt om någon hund blir borta tillfälligt, så som det gör nu. 

Sila och valparna mår alla bra! Bilder kommer väll så småningom :-D Ska bara tömma kameran. Alla valparna har öppnat ögonen och blir 2 veckor imorgon kväll/natt till tisdag.

Något lite spännande.. Alla hundarna fick ben igår och även Sila.. Men nu kan jag inte hitta hennes ben, hon har alltså gömt det här inne någonstanns.. Vilket innebär att de kan börja lukta rutten ko snart om jag inte hittar det. :-) Blir att gå på "skatt-jakt" här ikväll nu..

Imorgon ska jag börja jobba igen efter 2,5 veckas semester. Ska bli skönt faktiskt. Jag känner att jag får mer gjort när jag jobbar, man är liksom mer på g och tar vara på tiden på ett annat sätt. När man är konstant ledig så behöver man inte planera sin tid på samma sätt. Thommy har nu gått på semester istället och ska få "Hemmafrua" ..ska bli härligt att komma hem till dukat bort när man slutar jobbet nu ett tag!! :-D

Lite bilder från dagen kanske:



Ett stopp för att justera bromsarna på fyrhjulingen som

låg på.. tung fyrhjuling plus broms som ligger på är bra träning.. :-D


Nikki på stake-out framme vid kojan



Brasan tänd




Dagens lunchstopp blev i denna koja




Lilla killen Iluk :-)



Lite lunch-bus

 





2011-10-30 @ 19:11:52 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0